کد خبر: ۲۳۳۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاهها خبر داد

اختصاص بودجه 2 هزار میلیارد تومانی به اجرای طرح پزشک خانواده در سال 93

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها، با بیان اینکه اصلاح نظام سلامت جامعه تنها با اجرای کامل طرح پزشک خانواده محقق می‌شود، گفت: خوشبختانه برای سال آینده حدود 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که امیدوارم موانع برای اجرای کامل آن رفع شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، پزشک خانواده را برنامه راهبردی وزارت بهداشت توصیف کرد و افزود: نباید تصور کرد اجرای برنامه پزشک خانواده در دولت جدید تعطیل خواهد شد. در واقع هنوز این دولت روی برنامه‌های راهبرد خود به تفاهم نرسیده است و این به معنای تعطیلی برنامه پزشک خانواده در وزارت بهداشت نیست به طوری که در حال حاضر این طرح در دو استان کشور اجرا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه راهکاری بهتر از برنامه پزشک خانواده برای اصلاح نظام سلامت کشور وجود ندارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت فعلی و هر کدام از کارشناسان دولت جدید و قدیم به اجرای طرح پزشک خانواده انتقادات و ایراداتی وارد می‌کنند که آن ایرادات باید برطرف شود. به نظر من راهکاری برای اصلاح نظام سلامت بهتر از اجرای کامل طرح پزشک خانواده نداریم اما اجرای آن زمان بر است.

دکتر امامی رضوی در پایان از تعیین بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور خبر داد و گفت: زیرساخت های اعتباری جهت اجرای طرح پزشک خانواده در سال 92 نیز فراهم شده بود ولی به دلیل اشکالاتی که داشت اجرایی نشد. البته بودجه 2 هزار میلیاردی نیز برای اجرای آن در سال 93 اختصاص یافته است که به نظر می آید فعلا برای اجرای آن کافی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین