کد خبر: ۲۳۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

ژاپن در سال جدید میلادی روزی 210 هزار بشکه نفت از ایران خرید

صادرات نفت ایران به ژاپن در ژانویه ۲۰۱۴ با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۲۱۰ هزار بشکه در روز رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن از افزایش 45 هزار بشکه ای واردات روزانه نفت این کشور از ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی این وزارتخانه،‌ پالایشگاه های ژاپنی در ژانویه 2014 بالغ بر 1.037 میلیون کیلو لیتر برابر با 210 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کردند که این رقم نسبت به ماه قبل از آن با افزایش 27 درصدی مواجه شده است.

ژاپن در دسامبر 2013 حدود 814 هزار کیلو لیتر برابر با 165 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده بود. واردات نفت ژاپن از ایران در ژانویه 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.

سهم ایران در تامین نفت مورد نیاز این کشور در ژانویه 2014 بیش از 2 برابر شده و از 2.2 درصد در دسامبر 2013 به 5.3 درصد رسیده است. ایران پیش از اجرای تحریم نفتی غرب بیش از 6 درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تامین می کرد.

بر اساس این گزارش ایران پنجمین تامین کننده نفت وارداتی ژاپن در ماه ژانویه 2014 شناخته شده است. عربستان با 5.58 میلیون کیلو لیتر بزرگترین صادرکنند نفت به ژاپن در این ماه بوده است و امارات،‌ قطر،کویت به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم از این نظر قرار گرفته اند.

به گزارش تسنیم، کل واردات نفت ژاپن در ماه ژانویه امسال بالغ بر 19.7 میلیون کیلو لیتر اعلام شده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 3 درصد رشد داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین