کد خبر: ۲۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

توصیه آمریکا به اسراییل: دست از ترور دانشمندان ایرانی بردارید

یک رسانه غربی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن، یکی از مهمترین محورهای مذاکرات مقامات کاخ سفید با نتانیاهو را تلاش برای منصرف کردن تل آویو از ترور دانشمندان ایرانی دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سی بی اس نیوز در گزارش خود می نویسد : "بنیامین نتانیاهو" امروز یکشنبه عازم آمریکا شده و قرار است فردا دوشنبه با "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کند. در این دیدار قطعا اصطکاک هایی میان مقامات واشنگتن و تل آویو به وجود خواهد آمد و موضوع ایران مسلما یکی از این موارد است.

در ادامه این گزارش آمده است: هر چند تل آویو و واشنگتن متحد یکدیگر محسوب می شوند، اما رهبران آنها معمولا با یکدیگر درباره مسائل مهم اختلاف نظر دارند.

از مهمترین مواردی رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر آنها با یکدیگر اختلاف نظر دارند می توان به مذاکرات سازش در خاورمیانه، نحوه مذاکره کشورهای 1+5 با ایران در مورد موضوع هسته ای، چگونگی کاستن از تبعات منفی جنگ سوریه برای اسرائیل، و تامین امنیت مرزهای فلسطین اشغالی به گونه ای است که کشورهای خاورمیانه اوباما را به عنوان یک رئیس جمهور مقتدر و با نفوذ به حساب بیاورند.

در همین رابطه یک کتاب توسط "دان راویو" نوشته شده است. وی کتابی را در خصوص تاریخچه فعالیت های سازمان جاسوسی اسرائیل نگاشته است. راویو در ادامه گزارش خود می نویسد : وقتی که قصد اضافه کردن اطلاعات جدیدی را به کتاب خود در مورد فعالیت سازمان جاسوسی اسرائیل را داشتم افراد مرتبط با این حوزه به من اطلاع دادند که در حال حاضر فشار بسیار زیادی از سوی آمریکا به تل آویو وارد می شود تا اسرائیل ترور دانشمندان ایرانی و همچنین عملیات در داخل ایران را متوقف کند.

در ادامه این گزارش آمده است: هر چند اسرائیل هیچگاه مسئولیت ترور دانشمندان ایرانی را برعهده نگرفت، اما برای چندین سال سرویس جاسوسی آن یعنی موساد وظیفه ترور دانشمندان هسته ای ایران را برعهده داشت و هدف از این کار آن بود که از سرعت پیشرفت هسته ای ایران کاسته شود.

به نوشته راویو، دست کم پنج دانشمند ایرانی مرتبط با برنامه هسته ای این کشور ترور شده اند. ترور این افراد با بمبی که در خودرو آنها کار گذاشته شده بود و هنگام صبح زمانیکه آنها قصد رفتن بر سر کار را داشتند انجام شده است.

در همین رابطه آمریکا فشار بسیار زیادی بر تل آویو وارد می کند تا موساد عملیات های خود در داخل ایران را متوقف کند. یکی از دلایلی که این فشارها شدت یافته یکی روند جدید آغاز شده در خصوص ایران بوده و دیگری آن است که آمریکا نمی خواهد شاهد بازداشت و اعدام جاسوسان اسرائیلی در داخل ایران باشد.

آمریکا به عنوان رئیس جمور آمریکا نقش زیادی در آغاز روند جدید مذاکرات 1+5 با ایران داشته و این در حالی است که رژیم اسرائیل به شدت با نحوه انجام این مذاکرات و امتیارهایی که به موجب آن به تهران داده می شود مخالف است. از دید نتانیاهو ، ایران برنده بزرگ توافقنامه ای است که در نوامبر 2013 میان ایران و کشورهای 1+5 در ژنو به امضا رسید.

به نوشته راویو، پس از امضای این توافقنامه نتانیاهو به موساد دستور داده که فعالیت خود را بر روی ترور دانشمندان ایرانی در داخل این کشور و یا هر جای دیگری متمرکز کنند. دلیل این دستور آن است که نتانیاهو معتقد است ایران در حال فریب دادن کشورهای 1+5 است.

انتشار این مطالب توسط فردی که مطالعات زیادی در مورد فعالیت های موساد دارد به نوعی اقرار به دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای ایران است.

به گزارش مهر، از جمله دانشمندانی که در سال های اخیر توسط رژیم صهیونیستی ترور شده اند می توان به شهیدانی چون دکتر مسعود علیمحمدی در سال 1388، دکتر مجید شهریاری در سال 1389، فریدون عباسی دوانی در سال 1389، داریوش رضایی نژاد در سال 1390، و مصطفی احمدی روشن در دی ماه سال 1390 اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین