کد خبر: ۲۳۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

رهبر مخالفان اردوغان: یک بچه 29 ساله از ایران آمده 4 وزیر ما را خریده است!

دولت باغچه لی رهبر حزب مخالف " حرکت ملی" (MHP) روز گذشته در اجتماع انتخاباتی حزب متبوع خود در استان بالیکسیر ترکیه با حمله به اردوغان بابت پرونده اخیر فساد مالی ، رضا ضراب تاجر ایرانی را هم که روز جمعه پس از بیش از دو ماه از زندان استانبول آزاد شد ، از حملات خود بی نصیب نگذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، باغچه لی با اشاره به پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه گفت:" یک بچه 29 ساله از ایران آمده اینجا ، 4 وزیر ما را خریده است. با رشوه آنها را در دست خود بازی می داد. فرزندان این وزرا را در استخدام خود گرفته و آنها را به ماموریت می فرستاد."

باغچه لی افزود:" پس از دستگیری هم مدام تهدید می کرد که اگر من را آزاد نکنید شما را به آتش می کشم."

این رهبر مخالفان ترکیه سپس با حمله به اردوغان گفت:" کسانی که در جا کفشی خانه هایشان میلیون ها دلار پول کشف می شود لیاقت و شایستگی حضور در کاخ چانکایا (مقر ریاست جمهوری ترکیه) را ندارند. اردوغان برای رییس جمهور شدن هیچ شانسی ندارد."

اظهارات این رهبر مخالفان ترکیه اشاره به گمانه زنی ها درباره قصد اردوغان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 است.

پس از افشای پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه احزاب مخالف حکومت اردوغان خواستار استعفای او به دلیل این رسوایی شده اند. اردوغان این پرونده را به توطئه چینی مخالفان حکومت او به ویژه " فتح الله گولن" رهبر متنفذ مذهبی ترکیه نسبت می دهد.

ضراب روز جمعه به همراه چهار تن دیگر از متهمان  پرونده فساد مالی بزرگ، از سوی دادستان استانبول آزاد شد.
ضراب تا هنگام برگزاری دادگاه حق خروج از استانبول را ندارد و هر جمعه باید خود را به دادگاه معرفی کند.

همچنین " کمال قلچیدار اوغلو" رهبر حزب مخالف " جمهوریخواه خلق" (CHP) نیز پس از آزادی ضراب و دیگر متهمان پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه، این کار را دهن کجی به افکار عمومی ترکیه دانست و از آن انتقاد کرد.

اردوغان پس از آزادی ضراب از زندان با استقبال از این تصمیم  گفت : حق جایگاه خود را یافت.


در آستانه برگزاری انتخابات شوراها و شهرداری ها در ترکیه حملات رقبای سیاسی اردوغان علیه حزب حاکم "عدالت و توسعه" به بهانه پرونده فساد مالی بزرگ و نوارهای صوتی تازه منتشر شده از اردوغان افزایش یافته است.

اردوغان در یکی از این نوارها که گفته می شود در روز 17 دسامبر 2013 (روز دستگیری ضراب و دهها تن دیگر به اتهام پولشویی و فساد مالی) است، در مکالمه تلفنی  به پسر خود "بلال" می گوید 30 میلیون دلار را از خانه اش دور کند.

به گزارش عصر ایران، نخست وزیرترکیه انتساب این صدا به خود را تکذیب کرده است و آن را توطئه چینی طرفداران "فتح الله گولن" رهبر متنفذ مذهبی ترکیه – ساکن آمریکا- برای بی اعتبار ساختن او در آستانه انتخابات دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین