کد خبر: ۲۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

شمس‌الواعظین: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آماده بازگشایی می‌شود

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تأکید کرد: این خبر برای روزنامه‌نگاران بسیار شادی‌آفرین است و امیدواریم گره کوچک «فک پلمپ» دفتر انجمن نیز توسط دستگاه قضایی باز شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در واکنش به صحبت‌های وزیر ارشاد مبنی بر برگزاری انتخابات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، از آمادگی این انجمن برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات تازه خبر داد.

ماشاءالله شمس‌الواعظین در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با تشکر از وزیر ارشاد برای این‌که پس از مدتی طولانی، پاسخی روشن‌ و مطابق با حقوق روزنامه‌نگاران درباره‌ی انجمن صنفی داده است، تصریح کرد: فک پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران معمولا با حضور نماینده‌ی دادستان انجام می‌شود و ما منتظر هستیم همچنان که وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی وعده‌ی فک پلمپ دفتر انجمن را داده است، این اتفاق به‌زودی رخ دهد تا بتوانیم مجمع و انتخابات هیئت مدیره را در محل خود انجمن برگزار کنیم.

او با اشاره به وجود نگرانی‌هایی نسبت به برخورد دستگاه قضایی، بیان کرد: با توجه به وجود کمیته‌ی مشترک شامل سه وزارتخانه‌ی ارشاد،‌ اطلاعات و کار برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و برگزاری جلسات مختلف، نباید نگرانی وجود داشته باشد؛ اما امیدواریم دستگاه قضایی به‌صورت ناگهانی به ماجرا وارد نشود و جلوی این اتفاق را نگیرد. از آنجا که نهاد قضایی، بنا بر شکایت وزارت اطلاعات‌، دفتر انجمن صنفی را پلمپ کرده است،‌ با توجه به پس گرفتن این شکایت از سوی وزارت اطلاعات، دیگر دلیلی برای پلمپ این دفتر وجود ندارد.

شمس‌الواعظین درباره‌ی این‌که آیا انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آمادگی برگزاری انتخابات و مجمع عمومی را دارد‌، گفت: ما صد درصد خود را برای چنین روزی آماده کرده‌ایم‌، کمیته‌ی برگزاری مجمع انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و بازوی اجرایی انتخابات تشکیل شده و تدابیر لازم صورت گرفته است. نامه‌های مربوط برای برگزاری مجمع برای وزارت کار در حال آماده شدن است. حتی اگر قرار باشد‌، در فضای بیرونی، این انتخابات و مجمع برگزار شود،‌ ما آمادگی آن را داریم و به سرعت وارد عمل خواهیم شد تا اظهار نظر وزیر ارشاد به حقیقت بپیوندد.

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تأکید کرد: این خبر برای روزنامه‌نگاران بسیار شادی‌آفرین است و امیدواریم گره کوچک «فک پلمپ» دفتر انجمن نیز توسط دستگاه قضایی باز شود.

شمس‌الواعظین با تأکید بر برگزار شدن انتخابات، یادآوری کرد: دلیل تأکید من برای برگزاری انتخابات، این است که ما فاصله‌ی زیادی با آخرین تحولات نظر روزنامه‌نگاران نسبت به اعضای هیئت مدیره گرفته‌ایم و باید این فاصله را کم کنیم تا روزنامه‌نگاران بگویند چه کسانی را به‌عنوان نماینده‌ی خود انتخاب می‌کنند.

او خطاب به جامعه‌ی روزنامه‌نگاران، تصریح کرد: من از همه‌ی همکاران و روزنامه‌نگاران می‌خواهم تا هنگامی که موضوع مجمع عمومی مطرح شد‌، با حضور گسترده‌ی خود، فضا را برای برگزاری بهتر انتخابات فراهم و با رأی بالای خود، هیئت مدیره‌ی مورد نظر خود را برگزینند. تا ما اداره‌ی انجمن را به‌دست هیئت مدیره‌ی منتخب برسانیم.

این روزنامه‌نگار در پاسخ به این پرسش که شما پیش از این، از اصلاح اساسنامه در مواردی سخن گفته بودید، آیا این اصلاح در همین هیئت مدیره صورت می‌گیرد یا به‌دست هیئت مدیره‌ی بعدی سپرده می‌شود‌، توضیح داد: اصلاح اساسنامه به‌دلیل این‌که انجمن روزنامه‌نگاران، یک سندیکای فراگیر است و از همه جای ایران برای شرکت در مجمع روزنامه‌نگاران به تهران خواهند آمد، باید در همین مجمع صورت گیرد تا هیئت مدیره‌ بعدی دچار مشکل نشود.

در اصلاح اساسنامه این پرسش مطرح خواهد شد که آیا مفهوم ژورنالیسم هنوز به روزنامه‌نگاران روزنامه‌های کاغذی می‌پردازد یا یک مفهوم فراگیر است که همه‌ی خبرنگاران سایت‌ها و رسانه‌های سمعی و بصری می‌توانند در آن شریک باشند. اگر چنین چیزی باشد، آیا خبرنگاران صداوسیما و نهادهای رسمی که کارمند دولت هستند، می‌توانند در انجمن عضو شوند یا خیر.

او اضافه کرد: ما فقط با دامنه‌ این مفهوم سروکار نداریم، بلکه اگر چنین پرسشی رأی بیاورد باید برای مصداق‌های آن نیز تدابیری در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، ماه گذشته، نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر از روزنامه‌نگاران برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به رییس‌جمهور نامه نوشتند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صبح امروز از بدون مانع بودن برگزاری مجمع و انتخابات این انجمن سخن گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین