کد خبر: ۲۳۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

حمله زورگیران به زن تنها

النگوهای طلای زنی در مغازه‌ بقالی کافی بود تا چهار بچه محل به زورگیری وحشت‌آوری دست بزنند. دو عضو باند روی موتورها منتظر ماندند و دو مهاجم اصلی با چاقو و قیچی وارد بقالی شدند و از زن فروشنده سرقت کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایران، روز 23 بهمن ماه سال جاری زنی 55 ساله در تماس با پلیس 110 ورامین از ماجرای یک زورگیری در بقالی پرده برداشت.

دقایقی بعد تیمی از مأموران کلانتری 11 ورامین خود را به این مغازه رساندند، زن فروشنده که هنوز وحشت‌زده بود به پلیس گفت: ساعت دو بعد ازظهر بود که دو جوان وارد مغازه شدند و یک بسته آدامس خریدند و بیرون رفتند، دقایقی بعد بار دیگر همان دو پسر وارد مغازه شدند و این بار در چشم بر هم زدنی یکی از آنها چاقویی از زیر لباسش بیرون کشید و آن را زیر گلویم گذاشت و خواست آرام باشم و همدست دیگرش با وسیله‌ای که مثل قیچی بود چهار النگوی طلایم را برید و با دزدیدن النگوها از مغازه بیرون رفتند و سوار بر دو موتور که منتظرشان بودند پا به فرار گذاشتند.

بدین ترتیب بازپرس «خرازانی» از شعبه سوم دادسرای ورامین خواست تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی زورگیران جوان وارد عمل شوند.

کارآگاهان با توجه به کم سن و سال بودن دزدان در تجسس‌های فنی و پلیسی توانستند روز 25 بهمن‌ماه دو جوان موتورسوار را که «مهران» و «علی‌اکبر» 18 ساله هستند، دستگیر کنند.

«علی‌اکبر» و «مهران» در بازجویی‌های پلیسی خود را بی‌گناه دانستند اما وقتی به تناقض‌گویی‌ها پرداختند لب به اعتراف گشوده و پسری به نام «سجاد» را به‌عنوان رئیس باند لو دادند.

همین کافی بود تا مأموران در اقدامی غافلگیرانه «سجاد» را دستگیر کردند و رئیس باند که راهی جز اعتراف نداشت، گفت‌ «مجید» عامل اصلی این سرقت‌هاست.

کارآگاهان خیلی زود به سراغ «مجید» رفتند و پی بردند وی با اطلاع از دستگیری همدستانش فراری شده است.

در حا‌لی که تجسس‌ها برای دستگیری عضو فراری این باند ادامه دارد، «سجاد» در اعتراف‌هایش گفت: یک روز «مجید» که از بچه‌محل‌هایمان است به سراغمان آمد و پیشنهاد سرقت از زن بقالی را داد و ما نیز پذیرفتیم.

وی افزود: همراه «مجید» وارد مغازه شدیم و به بهانه خرید یک بسته آدامس، طلاهای زن تنها درمغازه را دیدیم و بیرون رفتیم و پس از طرح‌ریزی سرقت به بقالی برگشتیم.«مجید» به سمت زن فروشنده رفت و چاقویش را زیر گلویش گذاشت و من با قیچی‌ای که «مجید» در اختیارم قرار داده بود اقدام به بریدن النگو‌ها کرده و خیلی زود از مغازه خارج شدیم و سوار بر موتور پا به فرار گذاشتیم.

وی افزود: چهار النگو را بین هم تقسیم کردیم و آنها را به جوان 17 ساله‌ای که «مرتضی» نام دارد فروختیم و در ازای هر النگو 200 هزار تومان گرفتیم. با اعتراف‌های زورگیران جوان، «مرتضی» نیز دستگیر شد و پذیرفت النگوهای طلا را زیر قیمت بازار خریده است.


گفت‌وگو با موتورسواران

«علی اکبر» که 18 سال دارد با چهره‌ای نگران و با صدایی آرام، از پشیمانی و اشتباهش می‌گوید و به دنبال راه حلی برای آزادی‌اش است.

شغل؟

در یک خیاطی کار می‌کنم و ماهی 500 هزار تومان حقوق می‌گیرم.

چرا دزدی؟

اشتباه کردم.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

نه، چون نخستین بار بود که دست به این کار می زدم.

چه نقشی در سرقت داشتی؟

سوار بر یکی از موتورها منتظر بودم تا همدستانم بیایند تا فرار کنیم.

«مهران» یکی دیگر از زورگیرها فقط گریه می‌کند.

بی‌گناهی؟

فقط سوار بر موتور، دوستانم را فراری دادم.

سابقه داری؟

یک‌بار به خاطر دعوا و درگیری به زندان افتادم.

شغل؟

بنایی می‌کردم.

چرا دزدی؟

پیشنهاد دادند و قبول کردم.

با همدستانت کجا آشنا شدی؟

بچه محل هستیم و از قدیم با هم رفاقت داشتیم.

چقدر پول به جیب زدی؟

200 هزار تومان.

پس گناهکاری نه بی‌گناه؟

اشتباه کردم و پشیمانم.

بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای دستگیری «مجید» از سوی پلیس ادامه دارد و بازپرس خرازانی با تقاضای انتشار عکس زورگیران جوان خواست کسانی که گرفتار اعضای این باند شده‌اند به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ورامین مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین