کد خبر: ۲۳۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳

اقلیت افراطی و فشار بر دولت

محسن غرویان ما هیچ دولتی را معصوم و عاری از خطا و اشتباه نمی‌دانیم اما معتقدم بهانه گیری‌هایی که افراطیون و تندروها طی چند ماه اخیر در برابر دولت انجام داده‌اند ادامه یک طرز تفکری است که 8 سال در دولت آقای احمدی‌نژاد وجود داشت و به زعم خودشان فضای کشور را در دست گرفته بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در واقع این طیف یک فضای پلیسی - امنیتی را بر کشور حاکم کرده بودند که با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این فضا شکسته شد. مردم هم با رای اکثریتی که به اعتدال دادند نشان دادند که خواهان یک فضای بازتر و آزادتری هستند.

برهمین اساس بر این باورم که انتقادات و فشارها به دولت از سوی همین اقلیت صورت می‌گیرد که خوشبختانه روز به روز هم در نزد ملت ضعیف‌تر و منزوی‌تر می‌شوند و پایگاه شان را از دست می دهند. برای نمونه انتقاداتی که به مذاکرات هسته ای یا برخی اقدامات دولت در حوزه اقتصاد چون توزیع سبدکالا داشتند از دایره انصاف خارج شده است.

 اینها مسائل عادی در هر دولت است و باید بپذیریم که جهت گیری دولت به سمت برقراری روابط با دنیا و خارج کردن ایران از انزوا و تحریم است. جهت گیری اقتصادی دولت هم به سمت بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم است. ممکن است یک سری از این اقدامات نواقصی داشته باشند یا در مواردی چون سبدکالا نیاز به مدیریت بهتری داشته باشد اما این نیست که این مسائل را دستاویز بهانه جویی و انتقاد از دولت سازیم. آنچه که مشخص است این است که حرکت کلی دولت مطلوب و مورد تایید ملت و رهبری نظام است و اینها بهانه جویی هایی است تا دولت را تحت فشار قرار دهند.

این درحالیست که این تندروی ها بارها از سوی بزرگان نظام و شخص اول نظام یعنی رهبری معظم محکوم شده است. ایشان صراحتا گفتند که من راضی به این کارها نیستم و از نظر من محکوم است. اگر ایستادگی و مقابله رهبری با این افراطیون نبود اینها حتی شدت تندروی ها بیشتر می شد اما با انذار و هشدار رهبری از شدت آن کاسته شد.

معتقدم این افراد در انتخابات 24 خرداد با شکست روبرو شدند و چون کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد لذا تلاش دارند دولت را در مدتی که برسرکار است تحت فشار قرار دهند اما باید بپذیرند که مردم با رایی که به آقای روحانی دادند آنها را از خودشان طرد کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین