کد خبر: ۲۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

بودجه شهرداری تهران چقدر است؟

بودجه شهرداری تهران از حیث درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار با رقمی معادل158 هزار و 456 میلیارد ریال به تصویب رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه شهرداری تهران در سال 93 گفت: بودجه شهرداری تهران از حیث در آمدها و سایر منابع تامین اعتبار در دو بخش نقدی و غیر نقد دیده شده است.

علیرضا دبیر افزود: بودجه نقدی شهرداری تهران شامل 78 هزار و 640 میلیارد ریال و برای بخش غیر نقدی نیز رقمی معادل 79 هزار و 810 میلیارد ریال دیده شده است.

وی گفت : بودجه سال 93 بر اساس قانون بالادست یعنی برنامه عملیاتی 5 ساله شهرداری تهران نوشته شده است و بر این اساس ماموریت حوزه اجتماعی و فرهنگی با رشد 72 درصدی نسبت به سال 92 حدود 12 درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

دبیر با تاکید بر اینکه 67 درصد بودجه سال 93 به بودجه سرمایه ای و کمک سرمایه ای اختصاص یافته است گفت : علاوه بر بودجه سرمایه ای، 14 درصد از بودجه به بخش نگهداشت، 9 درصد هزینه ای جاری، 9 درصد کمک هزینه ای جاری و یک درصد کمک هزینه ای پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی در تبصره های بودجه سال 93 در نظر گرفته شده است گفت: جمع درآمدها و منابع ناپایدار بودجه سال 93 نسبت به بودجه سال 92، حدود 2 درصد کاهش داشته است.

دبیر گفت: شورای اسلامی شهر تهران در بودجه سال آینده، شهرداری تهران را مکلف کرده بودجه سال 94 را مبتنی بر عملکرد (بودجه عملیاتی) پیش بینی کند و در بودجه جاری شهرداری صرفه جویی کند.

وی تاکید کرد: شورای شهر توجه ویژه ای به بخش حمل و نقل عمومی دارد و در تفکیک واحدهای اجرایی، یک چهارم کل بودجه را به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اختصاص داده است.

دبیر با اشاره به اینکه جمع درآمدها و منابع پایدار نسبت به بودجه سال 92 حدود 18 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: بر اساس کارشناسی انجام شده و اسناد بالادستی جمع درآمدها و منابع شهرداری تهران با 14 درصد افزایش به رقم 15 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت توجه به هویت ایرانی اسلامی در شهرسازی پایتخت اشاره و اضافه کرد: بودجه حوزه ماموریتی شهرسازی به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری از 357 میلیارد تومان به 460 میلیارد تومان رسیده و پیش بینی شده است درصدی از کل درآمد شهرداری نیز با هماهنگی کمیسیون شهرسازی به این بخش اختصاص یابد.

به گفته دبیر از آنجا که دولت خود را موظف کرده سهم شهرداری تهران را از 5 میلیارد دلار در قبال اجرای طرح های بهینه سازی، کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف انرژی اختصاص دهد، این بودجه نیز در بخش تبصره ها پیش بینی شده است.

وی گفت : در نهایت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ماموریت توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری 26 درصد از بودجه، ماموریت حمل و نقل و ترافیک 38 درصد، ماموریت خدمات شهری 18 درصد، ماموریت ایمنی و مدیریت بحران 3 درصد و ماموریت شهرسازی و معماری 3 درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین