کد خبر: ۲۳۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

پراید و پژو خودروی سال سارقان

سرهنگ علی غیاثوند با بیان این‌که شرکت‌های سازنده خودرو اقداماتی را در راستای افزایش ضریب ایمنی خودروها انجام داده‌اند، گفت: با این حال پس از پراید، گروه پژو بیش‌ترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با هشدار به خودروسازان داخلی به منظور ارتقاء امنیت خودروها،‌ پراید و پژو را دارای بیش‌ترین نرخ سرقت در سال ۹۲ معرفی کرد.

سرهنگ علی غیاثوند، ضمن هشدار نسبت به افزایش وقوع سرقت خرد در کشور اظهار داشت: سرقت‌های خرد مثل ربودن لوازم داخل خودرو در سال جاری افزایش داشته که این مساله نیازمند افزایش اقدامات تأمینی خودروسازان است.

وی با بیان این‌که پلیس آماده است تا نقطه نظرات تجربی خود را که بر اساس اطلاعات و اظهارات سارقان کشف کرده است، در اختیار وزارت صنایع، سازندگان خودرو و قطعات و ... قرار دهد، گفت: با آن‌که اقدامات تأمینی از سوی برخی از خودروسازان صورت گرفته است اما نیازمند آن هستیم که ضریب امنیت خودروها ارتقا یابد چرا که با افزایش ضریب ایمنی خودروها، زمینه مساعد برای سارقان از بین می‌رود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور درباره بیش‌ترین خودروهایی که از سوی سارقان ربوده می‌شوند، گفت: پراید، بیش‌ترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده اما توجه داشته باشید که اقبال عمومی و همچنین تولید این وسیله نقلیه در کشور زیاد است.

وی با بیان این‌که شرکت‌های سازنده خودرو اقداماتی را در راستای افزایش ضریب ایمنی خودروها انجام داده‌اند، گفت: با این حال پس از پراید، گروه پژو بیش‌ترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است.

غیاثوند با بیان این‌که اقدامات خودروسازان در راستای انجام اقدامات تأمینی مطلوب است، گفت: اما این اقدامات جامع نیست و همچنان باید برای افزایش ضریب امنیت محصولات خود تلاش کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با بیان این‌که هنوز هم سارقان علاقمند به ربودن وسایل داخل خودرو و قطعات هستند، گفت: لازم است قطعه‌سازان در راستای "هویت‌سازی" برای قطعات خودرویشان اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان این‌که خودروسازان توان افزایش ضریب امنیت محصولاتشان را دارند، گفت: خودروسازان باید به سمتی حرکت کنند که وقتی سارق با انجام اقدامات تخریبی وارد خودرو شد، نتواند این وسیله را به حرکت وا دارد.

غیاثوند با اشاره به شدت عمل پلیس در برخورد با سارقان اظهار داشت: نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی خود و برابر قانون به عنوان ضابط قضایی به شدت با امکانات موجود با این‌گونه جرایم برخورد می‌کند.

وی با بیان این‌که ایام نوروز فرصت مناسبی برای سارقت‌های خسن فراهم می‌کند، افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته در بهمن و اسفند هر سال به لحاظ حضور گسترده مردم در اماکن تجاری، بازار و بانک‌ها به منظور خریدهای نوروزی، افزایش جابه‌جایی وجوه نقد، مسافرت‌ها و خالی از سکنه شدن منازل، شرایط را برای انجام برخی سرقت‌های خشن و به خصوص منزل، موتور سیکلت و... توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار فراهم می‌کند.

به گزارش تسنیم، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با اعلام خبر افزایش میزان کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با توجه به استفاده از روش‌های نوین پلیسی در کشفیات، نسبت به گذشته از توفیقات بالایی برخوردار بوده است به طوری که در 10 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30/4 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین