کد خبر: ۲۳۳۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

تلاش براي خاموش كردن شعله‌هاي جنگ بين انسانها ارزشمند است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصردیروز در ديدار دكتر ويليام وندلي، دبير كل مجمع جهاني اديان براي صلح، تلاش براي پايان دادن نزاع ملت‌ها و ايجاد و گسترش صلح را ارزشمند خواند و گفت: در جهاني كه عده‌اي با اهداف مادي براي جنگ افروزي و كشتار انسانها مي‌كوشند، تلاش افراد و سازمان‌هايي براي تعميق و نهادينه كردن صلح، بسيار معنادار و ستودني است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصردیروز در ديدار دكتر ويليام وندلي، دبير كل مجمع جهاني اديان براي صلح، تلاش براي پايان دادن نزاع ملت‌ها و ايجاد و گسترش صلح را ارزشمند خواند و گفت: در جهاني كه عده‌اي با اهداف مادي براي جنگ افروزي و كشتار انسانها مي‌كوشند، تلاش افراد و سازمان‌هايي براي تعميق و نهادينه كردن صلح، بسيار معنادار و ستودني است.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين جمله كه «هيچ ديني ابتدائاً دعوت به جنگ نمي‌كند» توصيه‌ها و تلاش‌هاي پيامبران بزرگ بشريت مانند حضرت محمد(ص) و حضرت مسيح را براي بشريت امروز ضروري دانست كه از زمان خلقت آدم تا كنون هميشه عده‌اي برنامه‌ريزي مي‌كنند كه چگونه ديگران را بكشند.

ايشان با اشاره به آيات متعدد قرآن كريم كه بر صلح تأكيد مي‌نمايد، گفت: متأسفانه تاريخ پيروان اديان سرشار از جنگ‌هاست و تأسف بيشتر زماني است كه مي‌بينيم در يك دين، پيروان مذاهب، ديگران را با هدف انجام كار ثواب مي‌كشند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: در زمانه‌اي كه اخبار كشت و كشتار انسانها سرتيتر خبرهاست، تلاش براي خاموش كردن شعله‌هاي جنگ و دميدن روحيه صلح خواهي، كاري ارزشمند است.

آقاي دكتر ويليام وندلي نيز ضمن ارائه گزارش از برنامه‌هاي مجمع جهاني اديان براي صلح، گفت: شوراي اديان كشورها هر پنج سال گرد هم مي‌آيند و 60 نفر را به عنوان شوراي جهاني اديان تعيين مي‌كنند.

دبير كل مجمع جهاني اديان براي صلح افزود: از كشورهاي اسلامي، خصوصاً ايران هم شخصيت‌هايي عضو شوراي اديان هستند.

وي تلاش براي پايان دادن به جنگ ده ساله فرقه‌هاي ديني در سيرالئون را نمونه‌اي از دستاوردهاي كارهاي مجمع جهاني اديان دانست و گفت: علاوه بر اين، براي مبارزه با بيماري‌ها و فقر در بعضي از كشورها هم وارد عمل شديم و به كمك مساجد و كليساها به ياري مردم رفتيم.

آقاي دكتر ويليام وندلي با ستايش از نقش آيت الله هاشمي رفسنجاني براي ايجاد و گسترش صلح و ثبات و آرامش، گفت: اگر تلاش‌هاي شما نبود شايد تاكنون شاهد جنگ ايران و عراق در منطقه بوديم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین