کد خبر: ۲۳۳۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

جنتی: کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران مسابقه گذاشته اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران مسابقه گذاشته اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی جنتی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر وزیر فرهنگ ایتالیا به تهران، افزود: اقبال خوبی برای سرمایه گذاری در ایران بوجود آمده و افراد زیادی برای سرمایه گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کرده اند.

وی همچنین درباره بودجه فرهنگی کشور گفت: هر چند بودجه سال 93 سه تا چهار درصد از بودجه امسال بیشتر است ولی با توجه به تورم موجود، پویایی بخش فرهنگ نیازمند اعتبارات بیشتری است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بر ضرورت توجه بیشتر به آموزش قرآن تاکید و یادآوری کرد: مطالبه رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است.

جنتی با اشاره به پیگیری قانون هدفمندی یارانه ها توسط دولت، اظهار کرد: با اجرای مناسب این قانون بخش زیادی از مشکلات موجود رفع می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این دیدار گفت: باید برای بخش فرهنگ اعتبارات بیشتری اختصاص یابد تا شاهد ارتقای سطح فرهنگ عمومی و دینی جامعه باشیم.

آیت الله محسن مجتهد شبستری بر ضرورت تجلیل از فقها و علما تاکید کرد و افزود: آذربایجان شرقی دارای علما و مشاهیر ارزشمندی بوده که در توسعه فرهنگی کشور نقش بسزایی داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز به منظور شرکت در مراسم پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، همایش تجلیل از نخبگان قرآنی استان و شرکت در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.

وی پیش از حضور در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از موزه علما و مفاخر آذربایجان دیدن کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین