کد خبر: ۲۳۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

اوباما: مخالف اعمال تحریم‎های جدید علیه ایران هستم

محورهای دیگر مصاحبه اوباما با بلومبرگ در خصوص مذاکرات سازش بود. رئیس جمهور آمریکا در این رابطه از نتانیاهو خواست تا با جدی گرفتن مذاکرات از شکست خوردن آن جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای مخالفت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه ایران در دوره شش ماهه اجرای توافقنامه هسته ای ژنو اعلام کرد.

به گزارش مهر، "باراک اوباما" در مصاحبه با بلومبرگ با بیان این مطلب در خصوص تحریم های ایران گفت: 95 درصد از تحریم های اعمال شده علیه ایران به قوت خود باقی هستند.

رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد و گفت: این موضوع به نفع همه ما است که اجازه دهیم این فرآیند طی شود و نتیجه خود را نشان دهد. اجازه بدهید ببینیم آیا ایران می تواند به اندازه کافی تلاش کند و به ما این اطمینان را بدهد که برنامه آنها صلح آمیز است یا نه.

اوباما در پاسخ به این پرسش بلومبرگ که ایا ایران تهدید "همه گزینه ها روی میز است" را جدی گرفته یا نه پاسخ داد: می دانم که ایران این موضوع را جدی گرفته است. ما اطمنیان زیادی به این نکته داریم وقتی آنها به 35 هزار نظامی آمریکایی مستقر در منطقه (خاورمیانه) نگاه می کنند باید این موضوع (وجود همه گزینه ها بر روی میز) را جدی بگیرند. علاوه بر آن مردم آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی نیز باید این موضوع را جدی یگیرند.

محورهای دیگر مصاحبه اوباما با بلومبرگ در خصوص مذاکرات سازش بود. رئیس جمهور آمریکا در این رابطه از نتانیاهو خواست تا با جدی گرفتن مذاکرات از شکست خوردن آن جلوگیری کند.

اوباما در این رابطه با اشاره به سفرهای متعدد "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه و دیدار و گفتگو با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، اشاره کرد و گفت: کری این کار را از روی تصادف انجام نمی دهد. وی این کار را انجام می دهد چون ما به عنوان دولت اعتقاد داریم که نه تنها نفع اسرائیلی ها و فلسطینی ها، بلکه منافع آمریکا و جهان در دستیابی به چارچوبی برای مذاکرات است که منجر به راه‌حل دو دولتی بشود.

در همین رابطه قرار است امروز دوشنبه اوباما با نتانیاهو در واشنگتن دیدار کند و جان کری نیز در اواسط ماه جاری میلادی مجددا به خاورمیانه سفر خواهد کرد تا پیگیر مذاکرات سازش باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین