کد خبر: ۲۳۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

شاخص بورس بازهم ریخت

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه بازهم شاخص کل سقوط دوباره را تجربه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاخص بورس تهران به زیر 78 هزار واحد رسید. به این ترتیب و پس از تنها دو روز روند صعودی بازهم دماسنج اقتصاد ایران به سمت بحران پیش رفت.

نمودار معاملات امروز نشان می دهد بورس تهران معاملات را از 79 هزار و 500 واحد آغاز کرد ولی در پایان روز شاخص تا مروز 78 هزار و 500 واحد پایین آمد.

بررسی ها نشان می دهد اکثر صنایع بورسی متوسط بین 10 تا 35 درصد افت قیمت‌ داشته اند. در ابتدای ترین روز هفته نیز 95 درصد معاملات در اختیار حقوقی های بورس قرار داشت.

به گزارش خبرآنلاین،  شاخص بورس تهران در حالی همچنان روند نزولی را پیش گرفته است که دیروز رئیس سازمان بورس    خبر داده بود سهامداران بورس از 7 میلیون نفر به 50 میلیون نفر می رسد. با این حال به نظر می رسد که در حال حاضر اصلی ترین بحران بازار سرمایه، ایجاد اطمینان در میان سهامداران برای ادامه حضورشان در این بازار باشد.

براساس گزارشی که سازمان بورس منتشر کرده ارزش معاملات بورس اوراق بهادار از ابتدای سال به بیش از 90 هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین ارزش معاملات فرابورس از ابتدای سال 26 هزار میلیارد تومان، بورس کالا 56 هزار میلیارد تومان و بورس انرژی 400 میلیارد تومان بوده است. براین اساس از ابتدای سال تاکنون، ارزش معاملات بورس های کشور به 172 هزار میلیارد تومان رسیده است. امسال در بازار اولیه 20 هزار میلیارد تومان و در بازار ثانویه 38 هزار میلیارد تومان تأمین مالی انجام شده است. در حالی که سال گذشته این رقم 40 هزار میلیارد تومان بود که این ارقام حاکی از رشد تأمین مالی در بازار سرمایه است. با این حال کارشناسان بازار پیش بینی می کنند روند حرکتی شاخص کل تا پایان سال بین 81 هزار واحد و 78 هزار واحد در نوسان باشد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین