کد خبر: ۲۳۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

ولایتی: ملاک ما عملکرد مذاکره‌کنندگان خودمان است نه صحبت‌های اوباما

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: اوباما هر از چندگاهی صحبت‌هایی را عنوان می‌کند ولی ملاک ما عملکرد مذاکره‌کنندگان‌مان است که آن‌ها نیز در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری گام بر‌می‌دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی اکبر ولایتی که ظهر دوشنبه در سمینار علمی «روابط حسن هم‌جواری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق» که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، حضور داشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اظهارات جدید اوباما درباره توقف غنی‌سازی ایران خاطرنشان کرد: ملاک ما عملکرد مذاکره‌کنندگان‌مان است و آن‌ هم طبق خطوطی که مقام معظم رهبری در ژنو و در وین ترسیم کرد‌ه‌اند گام بر می‌دارند.

او افزود: این که اوباما هر چند وقت یک‌بار مطلبی را بیان می‌کند برای ما ملاک نبوده و ما به آن چیزی که بین مذاکره‌کنندگان و گروه ۱+۵ مطرح شده است پایبند هستیم.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با خبر استعفای اخضر ابراهیمی، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از سمت خود گفت: تا به حال اخضر ابراهیمی تلاش بسیاری کرده ولی از آن‌جا که مسیری که طی کرده است مناسب نیست به نتیجه نرسیده است. او باید واقع‌بین باشد و حقوق مردم سوریه را رعایت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق مردم سوریه برابر با حقوق عده‌ای خارجی است که با توسل به اسلحه و عوامل تروریسم علیه مردم سوریه می‌جنگند ولی اگر این تروریست‌ها در یک کفه ترازو و مردم و دولت سوریه در کفه دیگر ترازو قرار بگیرند شاهد بی‌توازنی بین دو کفه ترازو خواهیم بود. زیرا خارجی‌هایی که علیه مردم سوریه اسلحه به دست می‌گیرند و علیه مردم سوریه می‌جنگند مبنای قانونی نداشته و علیه قوانین بین‌المللی عمل می‌کنند. حال اگر یک نماینده سازمان ملل متحد بیاید و این دو گروه را در دو سوی یک میز بنشاند یک بی‌توازنی حاکم خواهد بود و معلوم است که آن‌ها به نتیجه نمی‌رسند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در حال حاضر که دولت و مردم سوریه توانسته‌اند حقوق خود را تثبیت کنند و بیگانگانی که علیه منافع آن‌ها می‌جنگند را شکست بدهند دیگر این نداشتن توازن قطعا بیش از پیش مشهود خواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با رفتن یونسی از مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ما در مرکز همکاران جدیدی داریم. یونسی و دوستان دیگری که از این مرکز رفتند به این دلیل ما را ترک کردند که در جای دیگری شغل گرفته‌اند و امکان نداشت که دو شغل همزمان داشته باشند. ما افراد دیگری را به کار دعوت می‌کنیم و به امید خدا در آینده امیدوار هستیم که در مرکز تحقیقات استراتژیک در جهت منافع و مصالح راهبردی جمهوری اسلامی گام برداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین