کد خبر: ۲۳۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸

سه شنبه، آغاز نشست خبرگان رهبری

پانزدهمین اجلاس دوره چهارم خبرگان رهبری صبح فردا در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: مراسم آغازین این اجلاس با نطق رئیس مجلس خبرگان برگزار می شود و سپس، ناطقان قبل از دستور هر یک به مدت 15 دقیقه سخنرانی می کنند.
 
سیداحمد خاتمی افزود: در ادامه، کمیته تدوین بیانیه پایانی با حضور پنج عضو تشکیل و مواد بیانیه طبق دیدگاه اعضای خبرگان تنظیم و به رأی گذاشته می‌شود.
 
وی گفت: طبق آیین نامه مجلس خبرگان، در هر اجلاس از یک یا دو شخصیت کشوری دعوت می‌شود تا مسائل و مشکلاتی که لازم است اعضای این مجلس از آن آگاه شوند تبیین و بررسی شود.
 
سیداحمد خاتمی افزود: بر این اساس، کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان پیشنهاد کرد موضوع هسته‌ای با حضور وزیر امور خارجه و مسائل اقتصادی به‌ویژه موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی شود که به تصویب هیئت رئیسه رسید.
 
وی گفت: با توجه به همزمانی سفر وزیر امور خارجه با اجلاس خبرگان، وی عذرخواهی کرد و در نخستین روز از این اجلاس، آقای عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه حضور می یابد.
 
سیداحمد خاتمی افزود: پس از سخنرانی آقای عراقچی درباره مهم‌ترین مسائل هسته‌ای، طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، پنج نفر از اعضا هر یک به مدت 10 دقیقه دیدگاه‌هایشان را در این باره مطرح می کنند.
 
وی گفت: پانزدهمین اجلاس خبرگان فردا شب با برگزاری ضیافت شام آیت‌الله مهدوی کنی رئیس خبرگان ادامه می یابد و اعضا در این ضیافت نیز دیدگاه‌های خود را تبیین می کنند.
 
سید احمد خاتمی افزود: قرار است در دومین روز از این اجلاس، مسائل اقتصادی به‌ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور آقای طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی تبیین شود.
 
وی گفت: بیانیه پایانی این اجلاس نیز بعد از ظهر پس فردا با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در جلسه علنی قرائت خواهد شد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، زیارت مرقد مطهر امام راحل و تجدید میثاق اعضای خبرگان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقام معظم رهبری را برنامه‌های پایانی پانزدهمین اجلاس خبرگان برشمرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین