کد خبر: ۲۳۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

اختلافات خانوادگی اولین عامل قتل در کشور

معاون مبارزه با جرایم جنایی ناجا با اشاره به آمار 87/8درصدی کشفیات قتل در سال 92 از سهم 43 درصدی اختلاف‌های خانوادگی در قتل‌ها خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مصطفایی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 6/7 درصدی وقوع قتل در کشور گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری از نظر وقوع قتل در کشور 6/7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم که 87/8 درصد قتل‌ها کشف شده و این آمار بالا ترین میزان کشفیات در سال‌های گذشته است.
 
معاون مبارزه به جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در خصوص نحوه انجام قتل بیشترین آمار متعلق به سلاح سرد با 35/7درصد و پس از آن سلاح گرم با 32/3 درصد بوده است.
 
وی با اشاره به بیشترین انگیزه قتل‌ها در سال گذشته تصریح کرد: بیشترین انگیزه قتل‌ها مربوط به نزاع‌ها و اختلاف‌ها بوده که نزدیک به یک سوم و معادل 28/2درصد را به خود اختصاص داده که از این میزان 10/6 درصد قتل‌ها بر اثر نزاع‌های آنی بوده است و مابقی قتل‌های دارای پیشینه‌ی اختلاف بوده است.
 
سرهنگ مصطفایی در ادامه بیان داشت: 25 درصد مقتولین نیز در 9 ماهه سال جاری مونث بوده‌اند.
 
وی افزود: در 31 درصد از قتل‌ها در 11 ماهه سال جاری بین قاتل و مقتول با هم نسبت فامیلی نزدیک وجود داشته است که این رقم از نظر تعداد وقوع و فراوانی 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
 
معاون مبارزه به جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا در خصوص قتل‌هایی که توسط بستگان صورت می‌گیرد گفت: 43 درصد از قتل‌هایی که توسط بستگان صورت می‌گیرد به علت اختلاف‌های خانوادگی، 26 درصد مسائل اخلاقی، 10 درصد نزاع و درگیری اعضای خانواده و 6 درصد نیز به علت اعتیاد بوده است.
 
وی افزود: 24 درصد از قتل‌های خانوادگی که قاتل و مقتول نسبت فامیلی دارند قاتل شوهر مقتول و 6/5 درصد قاتل زن مقتول بوده است و 30 درصد نیز سایر بستگان تشکیل می‌دهند.
 
به گفته این مقام مسئول انتظامی  قتل‌های منکراتی در سال گذشته 20 درصد بوده که امسال به 18 درصد رسیده و در این زمینه نیز کاهش را داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: بالاترین نرخ قتل در ایران در بیشترین استان 6/9 و در کمترین استان 1/2بوده که تفاوت نزدیک به 6 درصدی را دارد.
 
سرهنگ مصطفی با اشاره به نرخ قتل در ایران به نسبت سایر قاره‌های جهان خاطرنشان کرد: نرخ قتل در ایران 2/8درصد است که این نرخ در آمریکا 5/4، در آسیا 3/1 ، در اروپا 3/5 ، در اقیانوسیه 2/9 و در آفریقا 17 درصد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین