کد خبر: ۲۳۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
تنش در اوکراین، زنگ های خطر را به صدا درآورد؛

قیمت جهانی نفت رکورد زد

مطرح شدن احتمال دخالت نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه، زنگ خطر بازارهای نفت را به صدا درآورد و موجب شد قیمت نفت به هنگام بسته شدن بازار بیش از دو دلار در هر بشکه افزایش یافته و به بالاترین سطح آن از ماه سپتامبر (شهریور) برسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، نیروهای ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیروز (دوشنبه) در منطقه کریمه اوکراین کنترل خود را تنگ تر کردند.

اوکراین اعلام کرد: پس از آنکه پوتین آخر هفته گذشته میلادی گفت که وی حق حمله به همسایه خود برای حفاظت از منافع روسیه و شهروندان این کشور را دارد، وسایط نقلیه زرهی این کشور در شبه جزیره کریمه مستقر شدند.

اوکراین اضافه کرد: روسیه از هفته گذشته 16 هزار سرباز جدید در منطقه یادشده مستقر کرده است.

روسیه یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت در جهان است.

در حالی که تحلیل گران معتقدند، احتمال اینکه عرضه نفت روسیه به خاطر بحران اوکراین دچار اختلال شود، کم است، سرمایه گذاران سرمایه های خود را از دارایی های پرخطر مانند سهام خارج و آن را روی کالا، مانند نفت و طلا سرمایه گذاری می کنند.

افزایش تنش ها موجب سقوط شاخص سهام در مسکو شد. شاخص سهام در بورس مسکو در پایان وقت دیروز 11 درصد کاهش یافت و تقریبا در مجموع 60 میلیارد دلار از ارزش سهام شرکت های این بورس کاست.

قیمت نفت دیروز در بازار نیویورک دو دلار و 33 سنت افزایش یافت و به 104 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت پایان روزی در 5.5 ماه گذشته است.

در اوایل جلسه گذشته بازار نیویورک، قیمت نفت به 105 دلار و 22 سنت در هر بشکه هم رسید.

قیمت پایان روزی نفت برنت دریای شمال نیز دیروز در بازار لندن دو دلار و 13 سنت افزایش یافت و به 111 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که پیشتر قیمت نفت در این بازار با سه دلار و 32 سنت افزایش به 112 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت میان روزی از 30 دسامبر (9 دی) است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین