کد خبر: ۲۳۴۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

انتقام‌گیری با ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری فردی که اقدام به ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به شهروند مشهدی کرده بود از سوي ماموران پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش قانون، سرهنگ سید محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره شکوائیه به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر دریافت ایمیل‌های تهدیدآمیز به قصد اخاذی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با تحقیقات از شاکی و اقدامات فنی و تخصصی، مزاحم اینترنتی را که قصد داشت با سوءاستفاده از ویژگی‌های فضای مجازی هویت واقعی خود را پنهان کند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را در مشهد دستگیر کردند.

عرفانی با اعلام اینکه این متهم قبلاً در شرکت شاکی پرونده، مشغول به کار بوده و به دلیل اختلافی که مابین آنها بوجود آمده از شرکت اخراج شده بود، اظهار کرد: این متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد با ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز به کارفرمای سابق خود، قصد اخاذی و انتقام جویی را داشته است.

 رئیس پلیس فتاي خراسان رضوی در پایان با اعلام اینکه تهدید و مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی جزو مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای بوده و قانون گذار طبق قانون مجازات اسلامي‌برای مرتکبان اینگونه جرایم مجازات حبس در نظر گرفته است، از هموطنان خواست در صورت بروز چنین مشکلاتی پلیس فتا را در جریان بگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین