کد خبر: ۲۳۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

امکان ارزیابی درآمد خانوار به هیچ وجه وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ امکان ارزیابی درآمد در ایران به هیچ وجه وجود ندارد و دولت باید یارانه نقدی را به اقشار کم درآمد بدهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خانه ملت، درباره تعیین روش های شناسایی خانوارها برای دریافت یارانه گفت: در تهران فردی که حتی با درآمد ماهانه 5 میلیون مستاجر باشد، زیر خط فقر است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید بر اینکه دولت نباید برای پرداخت یارانه نقدی سقف درآمدی تعیین کند، افزود: امکان ارزیابی درآمد در ایران به هیچ وجه وجود ندارد.

وی گفت: دولت باید یارانه نقدی را به اقشارکم درآمد بدهد، به طوری که یارانه به تمام کارگران، کشاورزان، کارمندان، کسبه جزء، رانندگان و سایر اقشار تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ممکن است در بین کارمندان افرادی باشند که عضو هیأت مدیره باشند و درآمدهای نجومی داشته باشند اما این دلیل بر پرداخت نکردن یارانه به سایر کارمندان نیست.

یوسفیان ملا تاکید کرد: در صورتی که دولت بخواهد آمار و اطلاعات مردم را به دست آورد این اطلاعات واقعی نیست، به دلیل اینکه برخی از مردم آمار واقعی خود را اظهار نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین با انتقاد از ارائه سبد کالا گفت: دولت باید به جای سبد کالا به مردم بُن ارائه دهد تا مردم بتوانند به میزان اعتبار بُن کالا نسبت به خرید کالا اقدام کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان اینکه دولت واقعا قادر به توزیع سبد کالا نیست، افزود: بنابراین اگر دولت به جای سبد کالا، بُن کالا در اختیار مردم قرار دهد روش بسیار مناسب تری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ارائه بُن کالا موجب می شود تا هر خانواده متناسب با نیاز خود کالای مورد نظر را خریداری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین