کد خبر: ۲۳۴۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴

بازار سياه فروش مجوز تاكسی

اختلاف قيمت بين خودروهاي معمولي و خودروهايي که به عنوان تاکسي فعاليت مي‌کنند بين 4 تا 50 ميليون تومان است و دليل آن نيز مشخص است. اين اختلاف قيمت در حقيقت بهاي مجوز خط تاکسي‌ها و بسته به نوع آن متفاوت است و طبق معمول هر جا اختلاف قيمتي باشد پاي دلالان به آن باز مي‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خريد و فروش مجوز خطوط چنانچه در چارچوب مشخص و تحت نظارتي قرار نگيرد موقعيتي را براي واسطه‌ها و ايجاد بازار سياه در اين بخش ايجاد خواهد کرد که ستون بلند بالاي آگهي خريد و فروش تاکسي درصفحات نيازمندي روزنامه‌ها شاهدي بر اين مدعاست.

"ابوالفضل قناعتي" عضو شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با ايلنا درباره بازار سياه فروش مجوز تاکسي، اظهار کرد: اگر اين مسئله صحت داشته باشد حتماً شوراي شهر بر اساس اختياراتي که دارد ورود جدي به اين موضوع خواهد داشت.وي با بيان اين که از مجموع 80 هزار تاکسي شهر تهران 8 هزار و 800 تاکسي بايد نوسازي شود؛ تاکيد کرد: برخي از خطوط تاکسيراني در آمد خوبي دارد و اگر به هر دليلي راننده تاکسي بخواهد مجوز خود را واگذار کند. بايد در چهار چوب اين کار انجام شود اما اگر دلال بازي و واسطه گري براي خريد و فروش فراهم شود وظيفه ما برخورد با اين افراد است.

وي با بيان اين که بر اساس برنامه 5 ساله دوم شهرداري تهران بايد شاهد سير نزولي و کاهش تعداد تاکسي‌ها باشيم، گفت: در راستاي کاهش آلودگي هوا از تعداد تاکسي‌هاي شهر تهران کاسته و بر حمل و نقل عمومي و ريلي افزوده مي‌شود.

عضو کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه تحت هيچ شرايطي افزايش تعداد تاکسي‌ها را در برنامه نداريم، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد تاکسي گردشي صاحب خط شود بايد بر اساس سهميه موجود سازمان تاکسيراني باشد اما با اين حال به عنوان نماينده شورا در سازمان تاکسيراني با هر گونه دلال بازي و تخلف در حوزه تاکسي برخور جدي صورت مي‌گيرد.

مظفر رئيس سازمان تاکسي راني شهر تهران نيز در پاسخ به اين پرسش با تاکيد بر اين که افزايش تاکسي در دستور کار ما نيست، تصريح کرد: هر گونه نقل و انتقال تاکسي بايد بر اساس ضوابط صورت گيرد.وي با اشار ه به راه اندازي نرم افزار سيما تاکسي، گفت: در چند ماه گذشته که اين نرم افزار فعاليت خود را آغاز کرده است تمامي مشخصات تاکسيرانان در اين سيستم ثبت شده است و در صورت خريد و فروش تاکسي و خط، مشخصات خريدار و مالک در سامانه ثبت خواهد شد.

رئيس سازمان تاکسيراني شهر تهران با اشاره به اين که با نرم افزار سيما تاکسي دلال بازي و کار غير قانوني صورت نمي‌گيرد، تاکيد کرد: براساس بخشنامه هر راننده تاکسي که خودروي خود را بفروشد به مدت دو سال حق خريد تاکسي جديد را ندارد.مظفر با اشاره به اين که البته گاهي بين خريدار و فروشنده تاکسي به صورت و کالتي تاکسي خريد و فروش مي‌شود که غير قانوني است؛ اعلام کرد: در صورت مشاهده حتما با اين افراد برخورد مي‌شود. همين جا اعلام مي‌کنم که سازمان نسبت به اين نوع خريد و فروش هيچ مسئوليتي نمي‌پذيرد.

 به گزارش «ابتکار»، وي در پايان گفت: ما منکر اين تخلفات نمي‌شويم همانگونه در بسياري از كارها اين تخلفات وجود دارد چرا که هر چه قدر ما تظارت کنيم هستند کساني که به صورت غير قانوني اين کار را انجام مي‌دهند مسئوليت اين کار نيز بر عهده خودشان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین