کد خبر: ۲۳۴۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۸

استخدام گربه برای سرقت از مغازه‌ها

دزد ریزنقش برای ورود به مغازه‌ها از منافذی عبور می‌کرد که فقط یک گربه می‌توانست از آنجا بگذرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرد جوان که خودش هم معروف به گربه است، قدی کوتاه دارد و لاغراندام است. اما به‌گفته همدستانش، انعطاف بدنی بسیار بالایی دارد و می‌تواند از هر منفذی عبور کند.اعضای باندی که سارق ریزنقش را استخدام کرده بودند، مهارت زیادی در سرقت از مغازه‌ها داشتند. آنها با کمک این مرد به چند مغازه در ساری دستبرد می‌زدند و اموال مسروقه را در شهر گرگان می‌فروختند.

نخستین برگ این پرونده اوایل امسال ورق خورد. زمانی که صاحب یک مغازه موبایل‌فروشی نزد پلیس شهر ساری رفت و خبر از دستبرد به مغازه‌اش داد. وی گفت: شب گذشته مثل همیشه در مغازه را قفل کردم و کرکره را پایین کشیدم و به خانه رفتم. صبح امروز اما وقتی به مغازه‌ام برگشتم، متوجه شدم مغازه‌ام را دزد زده است. دزدان چندین گوشی موبایل گرانقیمت به همراه مقداری پول که در صندق بود را دزدیده‌اند اما نکته عجیب این است که قفل مغازه‌ام به هیچ عنوان تخریب نشده و دزدان فقط قسمت بالای کرکره مغازه را تخریب کرده و سوراخ کوچکی در آنجا به‌وجود آورده‌اند.

سرقت عجیب

با این شکایت ‌تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان مازندران راهی محل سرقت شدند. صحنه دزدی کمی عجیب به‌نظر می‌رسید چرا که تنها راه ورود دزدان به داخل مغازه، سوراخی بالای کرکره بود. حال آنکه حفره ایجاد شده آنقدر کوچک بود که فقط یک گربه می‌توانست از آن عبور کند.بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان همه اموال و اجناس داخل مغازه را دزدیده‌اند و در این سرقت هیچ سرنخی از خودشان به جا نگذاشته‌اند.

سرقت‌های سریالی

درحالی‌که ردیابی‌ها در این زمینه ادامه داشت چند شکایت مشابه دیگر هم پیش روی کارآگاهان پلیس قرار گرفت. شکایت‌هایی که نشان می‌داد اعضای یک باند سازمان یافته و حرفه‌ای، ‌دست به سرقت از مغازه‌ها می‌زنند. اما چیزی که در همه این سرقت‌ها عجیب و مشترک بود، اینکه تنها راه نفوذ به این مغازه‌ها حفره کوچکی بود که دزدان بالای کرکره ایجاد کرده بودند. از طرفی تمامی مغازه‌ها، موبایل‌فروشی بودند و دزدان در هیچ‌کدام از سرقت‌ها سرنخی از خودشان به‌جا نگذاشته بودند.

افشای معمای پرونده

کارآگاهان شک نداشتند که یکی از دزدان، فرد ریزنقشی است که با عبور از حفره‌های کوچک خود را به داخل مغازه‌ها می‌رساند و نقشه سرقت را عملی می‌کند. با این اطلاعات، جست و جو بین دزدان سابقه دار شروع شد تا اینکه 3نفر از اعضای باند سرقت شناسایی شدند.

کارآگاهان اوایل هفته جاری، ‌3 سارق را دستگیر کردند و با اعترافات آنها راز سرقت‌های سریالی از مغازه‌ها فاش شد. تحقیق از متهمان نشان می‌داد که آنها جوانی ریزنقش و لاغراندام را که به گربه معروف بود برای ارتکاب سرقت‌هایشان استخدام کرده بودند. او به‌خاطر اندام کوچک و انعطاف‌پذیرش، خیلی راحت می‌توانست از دریچه‌ها و منافذ تنگ و کوچک ‌بگذرد. این مرد جوان پس از اینکه همدستانش حفره مورد نظر را ایجاد می‌کردند، با عبور از آن وارد مغازه‌ها می‌شد و دست به سرقت می‌زد. این سارق ریزنقش روز یکشنبه دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد.

او گفت: خلافکاران را از قبل می‌شناختم. آنها از شرایط بدنی من خبر داشتند و با پیشنهاد مبلغی هنگفت خواستند که همدستشان شوم و من هم با اصرار آنها قبول کردم.وی ادامه داد: بعد از شناسایی مغازه‌های مورد نظر، نیمه‌های شب به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم.

بعد از سرقت ‌اگر اجناس زیاد بود به هر طریقی که می‌شد کرکره را تخریب می‌کردم تا همدستانم برای کمک وارد مغازه شوند اما اگر جنس کم بود خودم آنها را برمی‌داشتم و از همان دریچه به همدستانم می‌دادم. سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: اعضای این باند، معمولا گوشی‌های مسروقه را در استان گلستان به فروش می‌رساندند که تعدادی از مالخران نیز شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین