کد خبر: ۲۳۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: گزارش های غیررسمی از واریز یک میلیارد دلار بلوکه شده به حساب ایران داریم

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش‌ رسمی از واریز یک میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران به مجلس ارسال نشده است که ما منتظر ارائه گزارش آن از سوی دولت به مجلس هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش‌های غیر رسمی مبنی بر واریز مبلغ یک میلیون دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران براساس توافق ژنو خبر داد و گفت: گزارش‌های غیر رسمی در این زمینه تاکنون به ما رسیده است، اما هنوز گزارش رسمی از سوی دولت مبنی بر اینکه این مبلغ واریز شده باشد، به مجلس ارائه نشده است که منتظریم این کار از سوی دولت انجام شود.

او در ادامه به تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد بررسی اموال بلوکه شده ایران در اثر تحریم‌های ظالمانه غرب اشاره کرد و گفت: قرار است هفته آینده جلسه‌ای در این زمینه در کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل دهیم تا میزان دارایی‌های بلوکه شده ایران و نحوه واریز آن‌ها را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

به گزارش تسنیم، بر اساس توافق ایران و 5+1، در ازای اقدامات ایران در زمینه هسته‌ای، 5+1 باید تاکنون 1 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران را طی دو قسط 550 و 450 میلیون دلاری، به بانک‌های داخل کشورمان واریز می‌کرد که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون هیچ پولی در این زمینه به داخل ایران نرسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین