کد خبر: ۲۳۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

رهایی یک اعدامی از چوبه دار پس از 13 سال حبس

بخشدار بخش تلنگ از توابع شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: زندانی محکوم به قصاص با وساطت مردمی پس از 13 سال حبس با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت و به آغوش خانواده اش بازگشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد شاهوزاییˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ˈامام بخش بلوچˈ فرزند شهسوار زندانی جوان روستای گتیوان بخش تلنگ 13 سال پیش در یک نزاع، فردی به نام ˈنظر محمد بلوچˈ را به قتل رساند.

وی ادامه داد: بخشداری تلنگ بعد از اطلاع از صدور حکم اعدام نامبرده و فرصت اندک به اجرای حکم، با استفاده از ظرفیت های مردمی اعم از روحانیون، معتمدان و اعضا شوراها در دیدار با اولیا دم و گفت و گوهای طولانی در نهایت خانواده مقتول با متانت و گذشت در مرحله نخست رضایت شفاهی و سپس رضایت کتبی خود را اعلام کردند.

وی گفت: پس از طی مراحل اداری خوشبختانه امام بخش بلوچ با نجات از چوبه دار، از زندان آزاد شد.

بخشدار تلنگ بیان کرد: وجود روحیه گذشت در مردم مومن و خدا جوی روستای گتیوان، صبر و تحمل هر دو خانواده قاتل و مقتول که در طی این مدت با صبر و متانت موضوع را بصورت اخلاقی و منطقی دنبال کردند، پذیرش خطا از سوی خانواده قاتل و زحمات معتمدان خیرخواه که به صورت مستمر پی گیر این مساله بودند، از اعدام یک جوان جلوگیری و شیرینی این بخشش برای مردم روستا آن هم در آستانه سال نو گوارا شد.

شاهوزایی خاطر نشان کرد: به مناسبت این اتفاق نیکو که نمایش زیبایی از فرهنگ گذشت و ایثار در آستانه بهار بود، آیین ویژه ای با دعوت از مسوولان، نماینده مجلس، و معتمدان و سایر اقشار به منظور پاسداشت فرهنگ گذشت و ایثار و صبر در هفته آینده در بخش تلنگ برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین