کد خبر: ۲۳۴۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱

تحریم‌های جدید اروپا علیه یانکوویچ

اتحادیه اروپا دارایی های 18 تن از شخصیت های اوکراینی مظنون به سوء استفاده مالی از دارایی های دولت اوکراین را که «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور برکنار شده در رأس آنها قرار دارد، مسدود می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور اوکراین ماه میلادی گذشته با شدت گرفتن روند ناآرامی ها در اوکراین، از کی یف گریخت.

دولت های اتحادیه اروپا اعلام کردند هرگونه دارایی متعلق به این اشخاص در اروپا مسدود خواهد شد و همچنین تمهیداتی پیش بینی شده است که دستیابی مجدد به دارایی های مسدود شده را تسهیل می کند.

سران اتحادیه اروپا پنجشنبه شب در بحبوحه تنش های فزاینده بین مسکو و غرب، در بروکسل نشست فوق العاده برگزار می کنند تا هرگونه اقدام احتمالی علیه روسیه را به علت دخالت نظامی در اوکراین مورد بحث و بررسی قرار دهند. 

«خوزه مانوئل باروسو» رئیس کمیسیون اروپا چهارشنبه خطاب به خبرنگاران گفت: «این نخستین بار در طول سالیان اخیر است که ما در اروپا درباره وجود تهدید واقعی علیه ثبات و آرامش مان در این قاره به درک واحدی دست یافته ایم.»

به گزارش خبرگزاری آلمان از بروکسل، روسیه چهارشنبه در مذاکرات پاریس درخصوص ادامه گفتگوها با کشورهای اروپایی و امریکا درخصوص اوضاع آشفته کریمه توافق کرد اما از گفتگوهای مستقیم با دولت جدید اوکراین خودداری ورزید.

پارلمان اوکراین پس از ماهها تظاهرات اعتراض آمیز، یانوکوویچ طرفدار روسیه را از کار برکنار کرد و در مقابل دولت موقت به رهبری مخالفان طرفدار غرب را به قدرت رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین