کد خبر: ۲۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

واکنش کمال تبریزی به عزل یکی از مدیران شبکه 3

دوهفته پس از توقف پخش «سریال سرزمین‌کهن»، دامنه تغییرات به مجموعه مدیریتی شبکه سه هم رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روز گذشته مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه سوم سیما در حکمی «محمودرضا تخشید»، مدیر گروه فیلم و سریال و سرگرمی این شبکه را برکنار و محمدرضا شریفی (مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی) را به‌عنوان سرپرست موقت گروه فیلم و سریال شبکه سه جایگزین او کرد.

این تغییر و تحول در حالی رخ داد که هنوز مذاکرات میان مدیران صداوسیما و نمایندگان قوم بختیاری در ارتباط با سریال «سرزمین کهن» از شبکه سه در جریان است و «تخشید» در هفته‌های گذشته به‌عنوان رییس گروه فیلم و سریال این شبکه جزو هیاتی بود که به استان‌های جنوبی سفر و با برخی از نمایندگان قوم بختیاری گفت‌وگو کرد. در حکم زین‌العابدین که از سوی روابط عمومی شبکه سوم سیما برای رسانه‌ها ارسال شده؛ اشاره‌ای به دلایل این جابه‌جایی نشده و تنها از خدمات «تخشید» تقدیر شده است.

در پیگیری‌های «شرق» هم روابط‌عمومی شبکه سوم سیما درباره علت این تغییر هیچ توضیحی نداد؛ ضمن اینکه محمودرضا تخشید نیز اعلام کرد فعلا قصد اظهارنظر در این مورد را ندارد.

اما کمال تبریزی، کارگردان سریال «سرزمین‌کهن» در واکنش به خبر این برکناری به «شرق»گفت: «وقتی خبر برکناری آقای تخشید را شنیدم، ‌خیلی ناراحت شدم. چون ایشان از جمله مدیران توانمند و با سابقه‌ تلویزیون هستند که به‌دلیل حسن نیت‌شان هنرمندان و فیلمسازان با ایشان راحت کار می‌کردند. البته من هنوز با ایشان صحبت نکرده‌ام و نمی‌دانم علت برکناری ایشان چه بوده. ولی اگر دلیل آن اعتراضات به «سرزمین کهن» بوده، ‌باید بگویم این کار ناجوانمردانه و غیرمنصفانه است؛ چون مسوولیتی متوجه ایشان نیست. درحالی که افراد دیگری که در این مورد ارتباط مستقیم داشتند، ‌سرکارشان هستند. از اینکه مسوولان ایشان را برکنار کردند جای تاسف دارد.» 

محمودرضا تخشید از مدیران قدیمی شبکه سوم سیما بود که از سال ۷۶ وارد سازمان صداوسیما شد و فعالیتش را در مقام تهیه‌کننده در گروه اجتماعی شبکه یک شروع کرد و سپس به شبکه تهران رفت. مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه تهران و سپس مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه سه در دوران ریاست پورمحمدی و پس از آن زین‌العابدین از دیگر سمت‌های این مدیر تلویزیون است.

مجموعه‌هایی چون «دوران سرکشی» به کارگردانی کمال تبریزی و «پاورچین» به کارگردانی مهران مدیری در دوران او ساخته شد؛ دو مجموعه پرمخاطب که بینندگان زیادی را پای تلویزیون کشاند. در دوره مدیریت او مجموعه‌های پرحاشیه زیادی از شبکه سوم سیما پخش شد. شاید بتوان گفت که رتبه شبکه سوم در پخش پرحاشیه‌ترین مجموعه‌هایی که در ۱۰ سال گذشته ساخته شده بالاتر از سایر شبکه‌های رسانه ملی بوده است. 

به گزارش روزنامه شرق، در چند سال گذشته دو مجموعه«بزنگاه» به کارگردانی رضا عطاران و مجموعه‌های «مرد هزار چهره» و «دوهزار چهره» مهران مدیری محصول شبکه سوم سیما بود. مجموعه بزنگاه که در ماه رمضان ۸۷ پخش شد به‌دلیل زیرپاگذاشتن هنجارهای جامعه تا مرز توقیف قرار گرفت. مرد «دو هزار چهره» نیز با اعتراض اقشار مختلفی از جامعه روبه‌رو شد. اما مجموعه رسانه‌ ملی همیشه پای برنامه‌سازان خود ایستاد و اگر دلیل برکناری تخشید، اعتراض‌ها به پخش سریال «سرزمین کهن»بوده باشد -اعتراض‌هایی که حتی درخواست استعفای ضرغامی هم در آنها دیده می‌شد - این برای نخستین بار است که یک مدیر تلویزیون به دلیل اعتراض مخاطبان برکنار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین