کد خبر: ۲۳۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

پخش عکس رنگی سمندر برای حفاظت از جانش

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: 85 درصد از شکارها، فاصله‌های مجاز انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حمیدرضا خیلدار در نشست هماهنگی یگان‌های حفاظت محیط زیست استان‌های همجوار با لرستان با بیان این مطلب افزود: یگان حفاظت محیط زیست یکی از یگان‌های پلیس پیشگیری است. محیط زیست متعلق به همه است و هرکجا لازم باشد، باید از تمام نیروها برای حفظ و صیانت از آن استفاده شود. 
 
وی ادامه‌داد: این نیروها از نیروهای تخصصی بوده و وظیفه پایش، نظارت، احیا و حفاظت از محیط‌زیست را برعهده دارند. 
 
خیلدار اضافه‌کرد: ده هزار و 700 نفر در ساختار این یگان به کار مشغول هستند که این رقم تنها 30 درصد از نیاز اصلی را پوشش می‌دهد. 
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه‌داد: افق دید ما این است که نیرویی مقتدر به کار گرفته شود. بنابراین سلاح‌ها خریداری شده و برای سال آینده نیز دو دوره آموزشی در نظر گرفته شده است. 
 
وی یادآور شد: در صورتی که مشکلی برای محیط‌بانی پیش آید، ستاد حمایت از محیط‌بانان کمک‌های خود را اعم از پزشکی و مالی به آنان ارائه خواهد کرد. 
 
وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد در رابطه با حفاظت از گونه نادر سمندر لرستان گفت: بیشترین کاری که می‌توان کرد، تنویر افکار عمومی و استفاده از رسانه‌هاست. 
 
خیلدار افزود: در این خصوص به کلیه پاسگاه‌ها و به ویژه در حوزه تهران بزرگ مکاتباتی انجام شده تا در صورت خرید و فروش سمندر در بازارها با متخلفان برخورد صورت گیرد. 
 
فرماندار یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همه باید برای حفاظت از این گونه منحصر به فرد، دست به کار شویم و باید با انتشار عکس رنگی از آن برای تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از قاچاق آن ممانعت به عمل آوریم. 
 
خیلدار یادآور شد: آمار دقیقی از سلاح‌های غیرمجاز وجود ندارد اما 85 درصد از شکارها با سلاح‌های مجاز انجام می‌شود، بنابراین به منظور تقلیل این سلاح‌ها مکاتباتی نیز در این رابطه صورت گرفته تا از ورود آن از گمرک جلوگیری و در فروشگاه‌ها نیز جمع‌آوری شوند. 
 
به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: در دستور کار است که مرکز اطفاء حریقی در استان‌هایی که اخیرا دچار حادثه‌های مکرر آتش‌سوزی می‌شدند، ایجاد شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین