کد خبر: ۲۳۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴

نشست رهبران اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین

روسای جمهور و نخست وزیران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۶ مارس در بروکسل گردآمده اند تا درباره بحران اوکراین و مناقشه بر سر شبه جزیره کریمه بحث و تصمیم گیری کنند. روسای نهادهای اتحادیه اروپا و نیز نخست وزیر موقت اوکراین نیز در این نشست حضور دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: با توجه به اختلاف نظر کشورهای اتحادیه اروپا در باره بحران اوکراین و اختلاف منافع هر یک از اعضا در ارتباط با روسیه، به نظر نمی رسد تصمیم گیری موثر و موضع قاطع و یکپارچه اتحادیه اروپا در برابر روسیه، کار ساده ای باشد.

به گزارش آفتاب به نقل از یورونیوز، نخست وزیر یونان هنگام ورود خود به این اجلاس گفت: "ما با یک بحران درحال گسترش روبروئیم و اروپا باید نقش خود در اداره این بحران را به اثبات برساند.”

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز درباره نقش شورای اروپا در این بحران گفت: "شورای اروپا می تواند بیانگر صدای اتحادیه اروپا در ارتباط با بحران اوکراین باشد. این کار از طریق حمایت از حکومت اوکراین در هدایت اصلاحات اقتصادی و سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری این کشور ممکن است.”

آلمان که از نظر اقتصادی وزن مهمی در اتحادیه اروپا دارد، مهمترین شریک تجاری و اقتصادی روسیه نیز است. آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور هنگام ورود به این نشست گفت: "ما چگونه می توانیم در موقعیت کنونی به اوکراین کمک کنیم؟ ما می خواهیم مردمی که برای آزادی و دمکراسی مبارزه کردند، از موقعیت خوبی برخوردار باشند. به همین خاطر است که من از بسته مالی برای کمک به اوکراین که کمیسیون اروپا دیروز چهارشنبه با آن موافقت کرد استقبال می کنم.”

به نظر می رسد حمایت مالی از دولت جدید اوکراین، و تلاش در جهت یافتن راه های دیپلماتیک و صلح آمیز در برخورد با مواضع روسیه و در قبال مناقشه کریمه، بیشترین توافق را در نشست رهبران اتحادیه اروپا به خود جلب کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین