کد خبر: ۲۳۴۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵

یورش زنان داعش به مدارس دخترانه

گردان الخنساء که نخستین گردان متشکل از زنان وابسته به داعش به شمار می‌آید اخیرا به دو مدرسه دخترانه یورش برده و 10 تن از دانش آموزان را دستگیر کرده و آنها را به اتهام عدم رعایت قوانین مربوط به لباس زنان شلاق زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دانش آموزان دوره ابتدایی نیز باید به صورت کامل حجاب داشته باشند.

اخیرا نیز یک نوار ویدئویی در سایت‌های اینترنتی منتشر شده که نیروهای داعش دست یکی از شهروندان سوری را به اتهام دزدی قطع کردند.

منابع نزدیک به مخالفان سوری عنوان داشتند که استان الرقه که کنترل 95 درصد آن از 13 ژانویه تاکنون به دست شورشیان سوری افتاده است از کمبود شدید دارو رنج می‌برد.

این منابع در ادامه افزودند: نیروهای وابسته به تشکیلات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ورود هرگونه دارویی را به این منطقه منع کرده و کنترل گذرگاه مرزی با ترکیه را به دست گرفته‌اند به طوری که داروهای وارداتی را احتکار کرده و با قیمت‌های بسیار زیاد به مردم می‌فروشند.

ساکنان الرقه در کنار کمبود دارو از اقدامات افراطی گروه داعش نیز رنج می‌برند به طوری که نیروهای داعش کلیساهای این شهر را از بین برده و انجیل‌های موجود در آنها را در برابر دیدگاه شهروندان به آتش کشیدند تا آنها را بترسانند.

به گزارش ابنا، آنها همچنین اخیرا اعلام کردند که مسیحیان این شهر باید مسلمان شوند و یا در برابر حاکمیت داعش به آنها پول بپردازند و در غیر این صورت با نیروهای داعش مبارزه کنند. این نیروها همچنین دستور دادند تا همه دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های آموزشی بسته شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین