کد خبر: ۲۳۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷

چمران: همه باید در کنار دولت باشیم

رییس شورای عالی استان های کشور گفت: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و همه باید در کنار دولت باشیم تا نظام جمهوری اسلامی از این مرحله با موفقیت و سرافرازی عبور کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈ مهدی چمران ˈ روز پنجشنبه در نخستین همایش روسای شوراهای اسلامی استان های سراسر کشور در چابهار افزود: بخش اعظمی از توان قدرتهای جهانی هم اینک صرف ایران می شود و مدیران کشور و بویژه تیم مذاکره کننده هسته ای با تدبیر و توجه مناسب در حال مذاکره و تثبیت حقوق قانونی جمهوری اسلامی هستند.

به گفته وی ، گرچه در چند روز اخیر به دلیل وقوع حوادث اکراین توجه های قدرت های غربی از ایران به سوی آن کشور معطوف شده اما واقعیت این است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور که ناشی از تحریم ها و مشکلات مدیریتی در دولت گذشته است، در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم که همچون اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیازمند وحدت ، همدلی و تعامل بین همه ارکان نظام ، مردم و مسوولان هستیم.

وی در خصوص وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها در تامین امکانات خود بازمانده اند، اما انتظارات مردم نیز زیاد است و همه انتظار دارند مشکلاتشان در حوزهای مختلف اجرایی و قضایی و قانونگذاری از طریق اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه گرچه می توان به مردم گفت بسیاری از خواسته های آنان باید از طریق مراجع ذیربط پیگیری شود تاکید کرد: اما واقعیت این است که مردم اعضای شوراها را نمایندگان خود می دانند و بر همین اساس نیز خواستار پیگیری و حل مشکلات خود توسط شوراها هستند.

رییس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصادی از سوی رهبری ، مردمی کردن اقتصاد و استفاده حداکثری از سرمایه های اجتماعی و انسانی کشور مهمترین راهکار رفع مشکلات فعلی است.

ˈ عبدالعزیز بلوچزهی ˈ با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا ، نهاد مردمی و فراگیر است که می تواند نقش موثری در توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف بازی کند.

وی با تقدیر از استاندار برای ایجاد تحول در استان سیستان و بلوچستان و جلب مشارکت حداکثری مردم در احیا ظرفیت ها افزود: ظرفیت های بی بدیل دریایی و زمینی از جمله همسایگی با کشورهای مختلف تنها با وحدت و همدلی همراه با تدبیر قابل استفاده است .

به گفته وی سواحل مکران فرصت مناسبی برای تحول بنیادین در چابهار و کنارک است که می تواند محور شرق کشور را در حوزه اقتصادی متحول کند.

ˈ یعقوب جدگال ˈ نماینده مردم شهرستان های جنوب استان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با اشاره به رابطه خوب شورای عالی استان ها با مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند درخواست های قانونی شوراهای اسلامی را تبدیل به قانون کنند.

وی یادآورد شد که با تعامل خوب این دو نهاد در دو سال گذشته 100 درصد درخواست های بودجه ای این شوراها در لایحه بودجه سالانه کشور از طریق مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این همایش گفت: نظام جمهوری اسلامی با توجه به عمق محرومیت های بجای مانده از نظام ستم شاهی فعالیت های گسترده ای در استان سیستان و بلوچستان انجام داده اما رفع آن همه محرومیت سال ها زمان نیاز دارد.

ˈ ایرج حیدری ˈ با اشاره به برخی از قابلیت های گردشگری از جمله کوههای مریخی و سواحل متنوع و طولانی تاکید کرد: فرصت های گردشگری در این منطقه از کشور بکر مانده است که در صورت توجه و برنامه ریزی می تواند ظرفیت های اقتصادی زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین