کد خبر: ۲۳۴۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

رییس اتحادیه طلا و جواهر: بحران اوکراین قیمت طلا را بالا برد

در حالی که با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی در جهان قیمت طلا افزایش یافته است، بازار داخلی طلا، سکه و ارز که در دو هفته اخیر نوسانات افزایشی داشته این روزها متعادل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه طلا، جواهر، سکه و صراف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نوسانات افزایشی قیمت انواع طلا، سکه و ارز طی دو هفته اخیر و روند رو به کاهش آن در چند روز اخیر اظهار کرد: در چند هفته گذشته تحولات اقتصادی و سیاسی دنیا بر قیمت طلا تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به بحران اوکراین تصریح کرد: بحران اوکراین در بازارهای مالی جهان و به تبع آن قیمت طلا تاثیر چشمگیری داشته و تقاضا برای خرید آن را افزایش داد.

او با بیان این‌که این موضوع باعث شد که قیمت جهانی طلا بیش از حد افزایش یابد، گفت:‌ همین موضوع باعث شد که وضعیت اوکراین نگرانی‌هایی را به وجود آورد. البته با حل مساله اوکراین این نگرانی‌ها برطرف شده و شاهد کاهش قیمت جهانی طلا در بازارهای مالی هستیم. همین روند باعث شد بازار اشباع شده و عرضه و تقاضا تعادل یابد.

رییس اتحادیه کشوری طلا، جواهر، سکه و صراف با تاکید بر این‌که در حال حاضر قمیت‌های جهانی در حال کاهش است ولی این نوسانات را نمی‌توان برای هفته‌های آینده پیش بینی کرد، گفت: همین موضوع‌ها و افزایش قیمت طلای جهانی نیز بر بازارهای داخلی تاثیر گذاشته و ما نوسانات افزایشی را طی دو هفته‌های اخیر شاهد بودیم.

به گفته کشتی آرای، علاوه بر این موضوع همواره در اوایل اسفند ماه و ایام عید تقاضا در بازار افزایش می یابد و مردم همه ساله برای مصارف خود بازار را با افزایش تقاضا مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که همزمان با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی تقاضا در بازار داخلی نیز افزایش یافت گفت: در همین روند که قیمت طلا در بازارهای جهانی مجددا کاهش یافت مردم نیز خریدهای خود را انجام داده و در نتیجه شاهد تعادل قیمت‌ها در چند روز اخیر بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بازار داخلی و بازار جهانی کاملا همسو و به موازات یکدیگر حرکت می کنند.

به گزارش ایسنا، در آخرین قیمت‌ها هر اونس طلای جهانی در حدود چهار دلار، هر مثقال طلا 3000 تومان، سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 8000 تومان و دلار نیز 23 تومان کاهش قیمت داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین