کد خبر: ۲۳۴۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸

اکران فیلم «نوح» در خاورمیانه ممنوع شد

نمایش فیلم «نوح» جدیدترین فیلم با بازی راسل کرو که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته است، در برخی از کشورهای عربی ممنوع شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، قطر، بحرین و امارات متحده عربی اعلام کرده اند اجازه نخواهند داد این فیلم حماسی –مذهبی که از سوی پارامونت ساخته شده است، در کشورهایشان به نمایش درآید.  


این فیلم که قرار است اکران جهانی اش را از اواخر این ماه (اواسط فروردین) آغاز کند، ساخته دارن آرنوفسکی است و از داستان حضرت نوح بر اساس انجیل الهام گرفته است. این فیلم به دلیل تجسم چهره یک پیامبر در کشورهای اسلامی اجازه پخش نخواهد یافت.

دیروز کشورهای قطر، بحرین و امارات متحده عربی به کمپانی پارامونت اعلام کردند اجازه نمایش این فیلم در کشورهایشان را نخواهند داد. انتظار می رود مصر، اردن و کویت نیز چنین پاسخی به پارامونت بدهند.

الازهر مصر به تازگی حکم عدم نمایش هر محصولی که تصویرگر چهره یکی از پیامبران الهی و نیز یاران حضرت محمد(ص) باشد، دوباره تایید کرد. بر مبنای این حکم نمایش فیلمی که تصویرگر چهره حضرت نوح(ص) باشد نیز ممنوع خواهد بود.

پارامونت نیز گفته است که پیش بینی می کرد با چنین نظری در کشورهای اسلامی روبه رو شود.  

از پیش برنامه ریزی شده بود که فیلم «نوح» در تاریخ 26 مارس و دو روز پیش از اکران آن در آمریکا، در مصر اکران شود. در این فیلم راسل کرو در نقش حضرت نوح ظاهر شده است. به گفته پارامونت این فیلم بیش از آن که برمبنای روایت های موجود از حضرت نوح در انجیل ساخته شده باشد، نگاه جدید و خلاقانه ای به این موضوع است.

در فیلم «نوح» آنتونی هاپکینز در نقش پدربزرگ حضرت نوح ظاهر شده و اما واستون، جنیفر کانلی، داگلاس بات، لوگان لرمن و ری وینستون دیگر بازیگرانی هستند که در آن ایفای نقش کرده اند.

هفته پیش راسل کرو تلاش کرد تا با جلب توجه پاپ، مجوز لازم مذهبی برای جلب توجه دیدگاه های مذهبی را به این فیلم جلب کند و درخواست کرده بود تا پاپ اجازه دهد این فیلم برای او به صورت خصوصی پخش شود.

راسل کرو در توییتر از پاپ رهبر کاتولیک های جهان خواسته بود تا به عنوان فردی که بیشترین اطلاع را از روایت داستان زندگی حضرت نوح در انجیل دارد، به تماشای آن بنشیند. وی خطاب به پاپ گفته بود: پیام این فیلم قدرت، جذابیت و طنین صدای نوح است.

وی نوشته بود: پدر مقدس، نهایت آرزوی من این است که فیلم دارن آرنوفسکی را برای شما نمایش دهم.

راسل کورو نوشته بود «انشااله» این کار عملی شود و دقیقا از واژه «انشالله» به جای معادل انگلیسی آن استفاده کرده بود.  

از زمانی که پاپ فرانسیس راهی واتیکان شده تاکنون فیلمی در واتیکان به نمایش درنیامده است. به دنبال درخواست سازندگان فیلم «فیلومنا» فیلم نامزد اسکار از پاپ برای تماشای آن، سخنگوی پاپ گفته بود پاپ فیلم تماشا نمی کند. در حالی که خود پاپ فرانسیس سال پیش از علاقه اش به فیلم های کلاسیک ایتالیایی و آثار فدریکو فلینی و رابرتو روسلینی سخن گفته بود.

تایید پاپ می تواند موجب فروش بیشتر این فیلم شود چون انتظار می رود برخی از شاخه های متفاوت مسیحیت نیز این فیلم را تحریم کنند.

چندی پیش دارن آرنوفسکی در گفتگو با نشریه رولینگ استون گفته بود در این فیلم به روایت انجیل وفادار مانده هر چند جنبه های دراماتیکی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم دو ساعته است و با بودجه 125 میلون دلاری ساخته شده است.

یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد 98 درصد از تماشاگران مذهبی از تصمیم هالیوود برای تجسم حضرت نوح بر صفحه بزرگ راضی نیستند. پس از این نظرسنجی بود که راسل کرو تلاش کرد تا از پاپ کمک بگیرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین