کد خبر: ۲۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲

مخالفت رییس‌جمهور ترکیه با سخنان اردوغان

نخست وزیر ترکیه پیشتر هشدار داده بود که دولت آنکارا ممکن است برخی شبکه های اجتماعی را در این کشور ممنوع اعلام کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اردوغان در مصاحبه با شبکه خصوصی تلویزیون «آ تی وی» گفته بود: ما پس از 30 مارس (10 فروردین ماه) و پس از برگزاری انتخابات شهرداری ها اقدامات جدیدی در ممنوع کردن شبکه های اجتماعی اتخاذ خواهیم کرد.

عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: هر فردی که از مطالب شبکه های اجتماعی در ترکیه شکایت دارد، می تواند در مراکز قضایی طرح دعوا کند. ترکیه در راستای دمکراسی و آزادی گام بر می دارد.

هفته گذشته و پس از انتشار یک فایل صوتی که ادعا شده در آن اردوغان و پسرش درباره مخفی کردن یک پول هنگفت صحبت می کند، نخست وزیر ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه به شدت مورد انتقاد مخالفان قرار گرفتند. 

نخست وزیر ترکیه این اتهامات را رد کرده و آن را مونتاژ «شرم آور» و «غیراخلاقی» صدای خود از طرف رقبا در آستانه انتخابات محلی خواند.

هواداران اردوغان و دولت آنکارا مدعی هستند که عناصر فتح الله گولن رهبر جماعت نور که ساکن آمریکا هستند برای ضربه زدن به دولت آنکارا دست به این اقدام زده اند.

جماعت نور در 10 سال گذشته از متحدان اردوغان بود اما اکنون به یکی از مخالفان وی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر ترکیه پس از فاش شدن رسوایی مالی نزدیکانش که گفته می شود نتیجه شنود غیرقانونی عناصر فتح الله گولن بود، هزاران نفر از پرسنل شهربانی و صدها نفر از قضات و دادستان ها را از کار برکنار و یا جابجا کرد و قوانین افزایش سلطه دولت روی اینترنت و دستگاه قضایی را به تصویب رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین