کد خبر: ۲۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

تصاویر/کنسرت ارکستر مهر

13 و 14 اسفند ماه در تالار وحدت با استقبال خوب مخاطبان و علاقه مند موسیقی ایرانی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسیقی ایرانیان: در این برنامه که با عنوان «پرواز با خورشید» و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» برگزار شد، آهنگ‌هایی از ناصر ایزدی به خوانندگی امیر اثنی عشری اجرا شد.

عباس خوشدل، مزدا انصاری، صدیق تعریف، صادق چراغی، مهران مهرنیا، جهانشاه صارمی، شهرام صارمی، مهیار شادروان، پریچهر خلوتی، پری ملکی، حسین مظفری، احمد وثوق احمدی و علی بدخشان از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای این کنسرت نشستند.

در بخش اول کنسرت، گروه مهر با ترکیبی از سازهای ایرانی همچون تار، کمانچه، نی، سنتور، عود، تارباس و سازهای کوبه‌ای، آهنگهایی در دستگاه شور، سه‌گاه و آواز دشتی با اشعار مولانا، فریدون مشیری، دکتر شفیعی کدکنی و احمد وثوق احمدی اجرا نمود.

از نکات قابل توجه در این بخش این که مخاطبان پس از اجرای هر قطعه، به تشویق اعضای گروه پرداختند و در این قسمت ساز و آواز سه گاه که با نی هوشمند عبادی و آواز امیر اثنی عشری همراه بود، مورد توجه ویژه علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفت. همچنین دو نوازی عود و سه تار ، تکنوازی کمانچه و سه نوازی سازهای کوبه ای نیز با تشویق حاضران در سالن مواجه شد.

در بخش دوم برنامه نیز دو نوازی پیانوی بردیا صدرنوری و فلوت نیلوفر ابراهیمی اجرا شد و سپس ارکستر بزرگ مهر به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی امیر اثنی عشری قطعاتی را بر روی اشعار فریدون مشیری، سیاوش کسرایی، دکتر شفیعی کدکنی و مولانا اجرا نمود.

گفتنی است که ارکستر ملی مهر به خوانندگی امیر اثنی عشری در پایان و در میان تشویق ممتد حاضران قطعه «بگو به باران» را از ساخته های ناصر ایزدی به عنوان حسن ختام برای حضار اجرا کردند.

علیرضا دریایی، مجید عسگری، روشنک نوری، مهشید دولو، سهیل سان احمدی، کامران یعقوبی، امیر شکرابی، مازیار چاهی، هوشمند عبادی، نیلوفر ابراهیمی، کوشا کرمی، نیلوفر هداوند، رضا رضاپور، فرشید آشتیانی، حسین واحدی، بردیا صادق تبار، حسام استیلایی، حمیدرضا باقری، احمدرضا نیکخو، پروشات زندآیین، علی سردشتی، صدیقه شعبانی، بهاره آخوندی و پدیده نادری در این کنسرت گروه مهر را همراهی نمودند.

در ادامه گزارش تصویری موسیقی ایرانیان (عکسها از صمد امامی و میلاد نادری) از این کنسرت را ببینید.












































بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین