کد خبر: ۲۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
از اولویت‌بندی متقاضیان تا کم‌لطفی مجلس درباره وام ازدواج

همه‌چیز درباره وام ازدواج و آخرین تغییرات

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدواریم بتوانیم در شورای عالی جوانان در اولویت قرار گرفتن وام ازدواج از محل صندوق قرض‌الحسنه ملی را مصوب کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمود گلزاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از کارشناسان بانک مرکزی اعلام کرده بود که لازم است اولویت‌هایی برای اخذ وام ازدواج مشخص شود، چرا که در حال حاضر تمام کسانی که با عقدنامه خود به بانک مراجعه می‌کنند، مشمول دریافت این وام می‌شوند، این درحالی است که با در نظر گرفتن شاخص‌هایی، تعداد نیازمندان به وام ازدواج کاهش می‌یابد.

متقاضیان وام ازدواج در سال 93 اولویت بندی شوند


وی در ادامه گفت: امیدواریم که در سال 93 به بانک مرکزی و بانک‌های اعطاکننده وام ازدواج، تکلیف شود تا بودجه‌ای برای وام ازدواج تخصیص دهند و متقاضیان را اولویت‌بندی کنند تا جوانان بتوانند این وام را دریافت کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وام ازدواج از محل صندوق ملی قرض‌الحسنه و سپرده‌های مردم در صندوق‌های قرض‌الحسنه تامین می‌شود و تکالیفی برای آن مشخص کرده‌اند و به مشمولان، وام با بهره‌ 4 درصد پرداخت می‌شود.

موجودی صندوق ملی قرض‌الحسنه برای موارد نامربوط استفاده می‌شود

بانک‌ها رغبت چندانی به اعطای وام ازدواج ندارند


گلزاری افزود: به گفته مسوولان بانک مرکزی، 16 تکلیف بدون اولویت بندی آن‌ها برعهده صندوق ملی قرض‌الحسنه گذاشته شده است که از بیمه زندانیان تا مشاغل خانگی و ... را شامل می‌شود. بنابراین در حال حاضر اولویت تخصیص موجودی صندوق ملی قرض‌الحسنه به تکالیف آن مشخص نیست و تکالیف نیز زیاد است علاوه بر آن از موجودی این صندوق برای موارد نامربوط و نامناسب نیز استفاده شده است. بانک‌ها نیز رغبت چندانی به اعطای وام ازدواج ندارند و بسیاری از بانک‌های غیردولتی نیز از گروه اعطاکنندگان وام ازدواج خارج شده‌اند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بانک‌های اعطا کننده وام ازدواج و تکالیف صندوق ملی قرض‌الحسنه زیاد است، اما اولویت دریافت‌کنندگان وام نامشخص است و با توجه به صرف موجودی صندوق ملی قرض‌الحسنه در راه‌های دیگر، موجودی این صندوق در سال 92 نسبت به سال‌های قبل هشت درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی، مردم نیز نسبت به سال‌های قبل، رغبت کمتری نسبت به سپردن موجودی خود به صندوق قرض‌الحسنه داشتند.

کم لطفی مجلس برای تخصیص بودجه به صندوق ملی قرض‌الحسنه برای وام ازدواج

وی افزود: بیش از یک میلیون زوج باید تا پایان سال 92 وام ازدواج بگیرند و در حال حاضر در نوبت قرار دارند و دکتر ولی‌الله سیف-رییس کل بانک مرکزی- قول داده‌ بود که این کار انجام شود؛ اما پس از گرفتن اطلاعات موجودی بانک‌ها، اعلام کرد که تخصیص وام ازدواج به همه مشمولان امکان‌پذیر نیست و فعلا این کار متوقف شده است.

گلزاری در پایان گفت: بانک مرکزی پیشنهاد داده بود که دولت مبلغ قابل توجهی را در صندوق ملی قرض‌الحسنه ویژه وام ازدواج جوانان قرار دهند؛ اما مجلس در تخصیص بودجه کم لطفی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین