کد خبر: ۲۳۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
مهدی محسنیان راد:

روزنامه نگاران ما فعالیت در شرایط آزاد را فرا نگرفته اند

یک استاد علوم ارتباطات گفت: بر اساس یک طرح تحقیقاتی انجام شده روزنامه نگاران ما فعالیت در شرایط آزادی را فرا نگرفته اند و مطبوعات ما با آزاد شدن فضا به فحاشی کشیده می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا مهدی محسنیان راد روز شنبه در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات کشور که با حضور دکترحسن روحانی ریس جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان در تالار وحدت برگزارشد با اشاره به سابقه شکل گیری روزنامه در ایران و کشورهای غربی اظهارداشت: محمدرضا شاه در بیانیه ای هدف از انتشار روزنامه اخبار را تربیت مردم ذکر کرد در حالی که کشورهای غربی از دو قرن پیش می دانستند که روزنامه نگاری به دنبال دیده بانی است.

وی با بیان آنکه روزنامه نگاران ما دچار خود سردرگمی دائم هستند گفت: بر اساس برخی عوامل روزنامه نگاران ما چار سردرگمی شده اند که از جمله آن می توان به خود سانسوری و احساس نبود امنیت شغلی اشاره کرد.

محسنیان راد با اشاره به آمار انتشار روزنامه در دیگر کشورها گفت: مردم کشور ژاپن 800 درصد بیشتر از ما روزنامه می خوانند و ما در جایگاه پایینی از نظر شاخص مطالعه با جهان قرار داریم.

وی با بیان آنکه 90 درصد سطح چاپ روزنامه های ایران در تهران توزیع می شود و 10 درصد روزنامه ها در شهرستان ها انتشار می یابد خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران ما یاد نگرفته اند در شرایط آزادی چه کار کنند به نحوی که پس از باز شدن فضا، مطبوعات به فحاشی و جنجال کشیده می شوند.

این استاد علوم ارتباطات اظهار داشت: در شرایط کنونی روزنامه نگاران ما به جای آنکه به فکر مشکلات مردم باشند به دنبال بیرون کشیدن گلیم خود از آب هستند که این موضوع باعث بی خبر ماندن جامعه و لطمه به جامعه رسانه ای خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین