کد خبر: ۲۳۴۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹

دعایی: صبر دکتر روحانی در مقابل منتقدان یکی از پشتوانه های دولت است

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات گفت: صبر و بردباری دکتر حسن روحانی در خصوص مسائل کشور به ویژه در مقابل منتقدان از پشتوانه های کشور است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی روز شنبه در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات کشور که در تالار وحدت در حال برگزاری است با تشکر از صبر و شکیبایی در مقابل منتقدان اظهار داشت: انتخاب شایسته شما در وزارت ارشاد قابل تقدیرو تشکر است. وزیر ارشاد یاران خوبی را در کنار خود انتخاب کرده و امید است بتواند در این زمینه موفق شود.

وی با اشاره به این موضوع که تحمل در برخورد با دیگران می تواتد نتیجه مطلوبی در پی داشته باشد توضیح داد: در زمان حضور خاتمی در وزارت ارشاد معاون مطبوعاتی وی نویسنده یکی از کتاب های مساله دار را فرا خواند و با منطق با او صحبت کرد و در نتیجه آن نویسنده قانع شد و کتاب را اصلاح کرد که این موضوع و این برخورد هم اکنون در وزارت ارشاد آقای جنتی نیز در حال اجرا است.

دعایی در خصوص جنتی گفت: وی فردی دارای خصوصیت علمی وحوزوی است که می تواند در این عرصه موفق باشد.

این مدیر فرهنگی در ادامه صحبت های خود خاطراتی در خصوص دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: در طول 37 سال فعالیت مطبوعاتی ام تنها یکبار به دادگاه رفتم و آن هم در زمان انتخاب 76 بود که مطلبی از آقای حجتی کرمانی به حمایت از آقای خاتمی در نقد ناطق نوری زدم که در نهایت آقای ناطق نوری با بزرگواری شان این شکایت را پس گرفت.

مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات، با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیرارشاد، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان، فرهیختگان، اهالی رسانه، فرهنگ و هنر و پیشکسوتان و فعالان مطبوعات و رسانه کشور، جمعی از خانواده معظم شهدا و درگذشتگان مطبوعات و رسانه درسال 92 در تالار وحدت تهران برگزار شد.

دراین مراسم قرار است از 35 نفر از روزنامه نگاران، عکاسان، خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور به عنوان برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر و تجلیل شود.

همچنین در این جشنواره در چهار بخش ویژه از چهره های مطبوعاتی تجلیل می شود.

تجلیل از خانواده یک شهید خبرنگار به انتخاب انجمن نویسندگان و روزنامه‏نگاران دفاع مقدس، تجلیل از نماد پاکیزه نویسی به انتخاب فرهنگستان زبان وادب فارسی، تجلیل از پیشکسوت مطبوعات به انتخاب کمیته پیشکسوتان و همچنین نکوداشت یکی از چهره های برجسته مطبوعاتی از جمله برنامه های آیین اختتامیه بود.

همچنین قرار است همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی از تلاشهای مرحومه حنانه زاکانی خبرنگار پرتلاش ایرنا با حضور خانواده وی تجلیل شود.

همچنین در این مراسم علاوه بر معرفی و تقدیر از 35 نفر به عنوان برترین های این دوره جشنواره مطبوعات، برنامه های جانبی نیز تدارک و اجرا می شود که گرامیداشت یاد و خاطر درگذشتگان و تجلیل از آنها از جمله آنهاست.

در این راستا فیلم مستندی با عنوان سفرنامه کلمات با هدف گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان مطبوعات و رسانه به نمایش در خواهد آمد.

این مستند، با متن و لحنی شاعرانه، مخاطبان را به باور ارزش هایی که طی سالیان طولانی توسط پیشکسوتان مطبوعات بر آن ها تاکید شده فراخوانده و در ادامه، 14 تن از چهره های مطبوعاتی که در سال جاری به دیار باقی شتافته اند معرفی می شود.

در این جشنواره همچنین برنامه های جانبی برگزار می شود که ازآن جمله می توان به برگزاری دو نمایشگاه با موضوع 60 عکس از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و نمایشگاه گرافیک اطلاع رسان (اینفو گرافیک)، در تالار وحدت اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین