کد خبر: ۲۳۴۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

علیرضا افتخاری: حتی ونگوگ و میکل آنژ هم کارهای بازاری داشتند

علیرضا افتخاری می گوید: ونگوگ و میکل آنژ به عنوان نقاشان بزرگ اروپایی هم کارهای بازاری داشتند که صرفا برای آنها جنبه های مادی مهم بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا ، این اظهارات علیرضا افتخاری در واکنش به برخی انتقادات مبنی براینکه آثار او در سال های اخیر با افت کیفی مواجه بوده امروز شنبه در جمع خبرنگاران بیان شد .

وی افزود : در سال های اخیر کار قابل تاملی در حوزه آهنگسازی مشاهده نکردم ، به همین منظور من نیز برای گذران امور زندگی آثاری را در قالب موسیقی پاپ را خواندم که امروز نیز از این کار پشیمان نیستم .

این خواننده موسیقی که به بهانه کنسرت جدید خود که 22 اسفند ماه در برج میلاد برگزار می شود ، گفت: تجربه حدود 20 سال کار حرفه ای به من آموخته که باید آثاری را تولید کرد که در راستای سلیقه عوام جامعه و برای دل آنها باشد.

افتخاری ادامه داد : بسیاری منتقدان می گویند که کارهایم از لحاظ موسیقایی سیر نزولی داشته است که باید به این دسته از عزیران بگویم اگر مجموعه ای از داشته های موسیقی سنتی تبعیت نمی کند، دلیل بر منفور بودن آن نیست .

وی با بیان اینکه باید لباس تازه به تن موسیقی سنتی ایرانی بپوشانیم، افزود: برقراری ارتباط میان موسیقی و مخاطبان عام جامعه مهمترین دغدغه ام بوده و همچنان نیز هست.

این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: سلیقه عوام جامعه به مخاطبان خاص تحمیل می شود اما نمی توان آنها را به منظور پیروی از سلایق مخاطبان خاص وادار به شنیدن موسیقی جدی نمود .

در ادامه نشست حسین پرنیان آهنگساز و سرپرست ارکستر گقت : هنرمند از آن جامعه است و باید در راستای سلیقه مخاطبان کار کند .

وی ادامه داد : کیفیت و ماندگاری آثار عیار آنها را مشخص می کنند و نباید به هنر و به ویژه موسیقی تعصب داشت چرا که خوب و بد بودن آثار را مردم مشخص می کنند .

این نوازنده سنتور با بیان اینکه مفهوم گرایی از موسیقی آوازی دور شده است، گفت : امروز خوانندگان ما با بی توجه ای به پیام نهفته در کلام شعرا از آنها چشم پوشی می کنند .

پرنیان گفت: موسیقی آوازی باید با نگرش ویژه آهنگساز تدوین شود، بنده برای آثار آوازی در حدود یک دهه وقت گذاشته ام که بخشی از آن را با شعر اخوان ثالث در کنسرت اجرا خواهیم کرد.

وی از بی توجهی مسوولان فرهنگی نسبت به موسیقی و تاثیرات آن در جامعه گلایه کرد و افزود : ما به موسیقی خود توجه نمی کنیم و می گوییم تهاجم فرهنگی وارد فرهنگ ما شده است .

پرنیان خاطرنشان کرد : اگر بی توجهی ها و عدم حمایت از موسیقی اصیل کشور به همین گونه ادامه پیدا کند باید شاهد نابودی این بخش کهن از هنرمان باشیم .

وی در پایان در مورد سازبندی ارکستر خود برای کنسرت 22 اسفند همراه با افتخاری گفت: تلاش شده با استفاده از ظرفیت های موسیقی سنتی ایرانی و بهره گیری از سازهای موسیقی کلاسیک در کنار هم بیان تازه ای را از موسیقی کشورمان با صدای علیرضا افتخاری را به مخاطبان عرضه کنیم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین