کد خبر: ۲۳۴۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵

نظر جنتی درباره فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شروع به کار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه کار قوه مجریه نیست بلکه باید قوه قضائیه پرونده را بررسی و تصمیم‌گیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت مطبوعات رسالت بسیار سنگینی است چرا که باید به مسائل اجتماعی برسند.

وی گفت: یکی از مسائل اساسی مقابله با فساد است چه در سطح اداری و چه در سطح غیراداری و مطبوعات باید به این مسائل توجه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشخیص مشکلات اساسی جامعه در حوزه‌های مختلف را از وظایف مطبوعات دانست و گفت: در این رابطه ما ضعف‌هایی داریم چرا که باید مطبوعات مشکلات اساسی جامعه در حوزه‌های مختلف را تشخیص داده و راه‌حل ارائه دهند.

جنتی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد شروع به کار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه کار قوه مجریه نیست بلکه باید قوه قضائیه پرونده را بررسی و تصمیم‌گیری کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد شروع به فعالیت روزنامه‌های توقیف شده با همان نفرات و در یک اسم جدید گفت: طبیعتاً مدیر مسئول یا سردبیر روزنامه‌ای که توقیف شده نمی‌تواند مجوز روزنامه جدید بگیرد اما افراد دیگری از همان جمع یا مجموعه که در نشریه مشغول به کار هستند اگر درخواست مجوز داشته باشند طبق قانون بعد از استعلام می‌توانند مجوز بگیرند.

جنتی افزود: این یک امر کاملاً طبیعی است و هر کسی که واجد شرایط باشد و استعلام وی از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و دستگاه قضایی مشکلی نداشته باشد و همچنین سوء پیشینه قضایی نداشته باشد حق دارد مجوز بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین