کد خبر: ۲۳۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

قیمت آب و برق دیگر در سال 93 گران نمی‌شود

وزیر نیرو گفت: با توجه به افزایش 24 درصدی قیمت برق و 20 درصدی قیمت آب در اواخر سال‌جاری، دیگر قیمت این حامل‌ها در سال آینده افزایش نخواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت‌ چیان امروز در مراسم امضای قراردادهای جدید سرمایه‌ گذاری در آب و فاضلاب گفت: مشکل آب یک مشکل همگانی است. این موضوع برای مناطقی که در کنار آب قرار دارند و مناطقی که کویری و دور از آب هستند نیز تفاوتی ندارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بهترین الگو در اقتصاد مشارکت دولت و بخش خصوصی است، اظهارداشت: اگر تمامی اعتبارات عمرانی کشور را نیز به بخش آب اختصاص دهیم بازهم جوابگوی نیازهای این بخش نخواهد بود.

چیت چیان ادامه داد: بهترین اقدام این است که بخش های دولتی و خصوصی در پروژه های انتقال آب به شهرها و روستاها و همچنین شیرین سازی آب دریا مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اگر بخواهيم يک متر مكعب آب معدني داشته باشيم، بايد دو هزار بطري آب معدني نيم ليتري را از آب پُر كنيم كه هزينه آن 900 هزار تومان می شود.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر مانند دهه 70 تدبیر می شد و قیمت آب و برق با شیب ملایم بین 10 تا 15 درصد افزایش می یافت، امروز به قیمت واقعی رسیده بودیم.

چیت چیان با اعلام اینکه قرار است در سال آینده 400 میلیاردتومان از محل درآمد آب به هدفمندی پرداخت نشود، گفت: در مورد برق نیز 3500 میلیارد تومان به هدفمندی پرداخت می‌شد که از سال آینده قرار است 2 هزار و 200 میلیارد تومان بابت سوخت به وزارت نفت پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه در سال آینده قیمت آب و برق افزایش نخواهد داشت، بیان داشت: افزایش قیمت آب و برق در ماه های اخیر به مراتب کمتر از نرخ تورم بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین