کد خبر: ۲۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶

دستاوردهای دانشمندان ایرانی در خانه ملت

امروز نمایشگاه علوم و فناوری در مجلس شورای اسلامی برای بازدید نمایندگان مجلس افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این نمایشگاه که در طول سال برای آشنایی گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی و علاقمندان در محل اصلی آن یعنی موزه علوم و فناوری در خیابان سی‌تیر برپاست، این بار به مجلس شورای اسلامی آمده بود تا نمایندگان با دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران بیشتر آشنا شوند.

این نمایشگاه را که روند تکامل تکنولوژی در ایران را به صورت سخت‌افزاری نمایش می‌دهد، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح کرد. او پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: موزه علوم و فناوری که از تاریخ تولدش بیش از سه سال نمی‌گذرد، قدم‌های بلندی را برای شناسایی اختراعات و کارهای بزرگ علمی ملت بزرگ ایران و دانشمندان ایرانی در طول تاریخ برداشته است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: این موزه سال‌های نخست کارش را سپری می‌کند و جا دارد در آینده با تجاربی که به دست آورده و ظرفیت‌های موجود، بتواند آینه درخشان و پرحجمی از اختراعات و ظرفیت‌های علمی و نوآوری‌های علمی دانشمندان را برای مردم نشان دهد.

نایب رییس مجلس درباره برگزاری چنین نمایشگاهی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برگزاری این نمایشگاه در مجلس می‌تواند در خلق فرصت‌های جدید برای حمایت نمایندگان موثر باشد.

همچنین دکتر وحدتی، رییس موزه علوم و فناوری درباره موزه علوم و فناوری گفت: از سال 89 این موزه کارش را شروع کرده است و تا کنون 5000 اختراع در دنیا جمع‌آوری شده که 200 اختراع از آنها ساخته شده و به نمایش درآمده است.

او همچنین با بیان این که برای آشنایی مردم با این دستاوردها، نمایشگاه‌های سیار در شهرهای مختلف برگزار می‌کنیم، گفت: قصد داریم با توسعه این مجموعه آثار و دستاوردهای بیشتری از دانشمندان بزرگ اسلام را برای گروه‌های مختلف جامعه به نمایش بگذاریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین