کد خبر: ۲۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳

کارت زرد به رحمانی فضلی؛ عیدی نمایندگان به دولت؟

عبدالرضا رحمانی فضلی چهارمین وزیر کابینه تدبیر و امید است که برای پاسخ به سوالات نمایندگان به صحن علنی مجلس می رود.
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رضا الیاسی: عبدالرضا رحمانی فضلی از آن دسته از وزیرانی است که رفت و آمد زیادی به بهارستان دارد و به واسطه گستردگی حوزه فعالیت خود بارها از سوی نمایندگان مورد سوال قرار گرفته اند.

رحمانی فضلی که حدود 7 ماه قبل از ساختمان دیوان محاسبات کل کشور در ونک به وزارت کشور در خیابان فاطمی نقل مکان کرد تا به عنوان عضوی از کابینه دولت تدبیر و امید شناخته شود این روزها به عنوان یکی از وزیران پر کار و البته کمتر حاشیه دار مشهور است و بارها برای پاسخ به سوالات نمایندگان راهی بهارستان شده است.

حاشیه های فعالیت رحمانی فضلی در وزارت کشور در 7 ماه گذشته تا حدی بوده که نمایندگان بارها به دلیل انتصاب های وی در استانداری ها وی را به استیضاح تهدید کرده و به دنبال جمع آوری امضا برای این موضوع و حتی طرح سوال بوده اند.

اما در حالی که در روزهای پایانی سال قرار داریم نمایندگان مجلس جلسه های پایانی خود در سال 92 را سپری می کنند باز هم وزیر کشور به مجلس فراخوانده شده تا پاسخ گوی سوال های تعدادی از نمایندگان در مورد مسائل مختلف باشد.

وزیر کشور که هفته جاری حضور فعالی در مجلس خواهد داشت و در کمیسیون های مختلف به سوالات نمایندان پاسخ خواهد داد چهارمین وزیر کابینه یازدهم است که در صحن مجلس حضور یافته و پاسخگوی سوال نمایندگان است.

رحمانی فضلی هفته جاری در صحن مجلس پاسخ گوی سوالات ملی فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین از وزیر کشور درباره علت عدم توجه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به مشکلات رانندگان ایرانی در منطقه پرویزخان و علت عدم رعایت مفاد صورت جلسه  جلسه مبارزه قاچاق کالا و ارز توسط نیروی انتظامی خواهد بود.

سوال فتح الله حسینی از وزیر کشور 19 آذرماه در صحن علنی مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد و وزیر کشور باید 3 ماه پس از این اعلام وصول از میدان فاطمی به میدان بهارستان آمده و پاسخگوی نماینده قصر شیرین باشد.

این در شرایطی است که پیش از رحمانی فضلی علی طیب نیا وزیر اقتصاد، رضا فرجی دانا وزیر علوم و علی جنتی وزیر فرهنگ در صحن علنی مجلس حاضر شده و نمایندگان از پاسخ های آنها قانع نشده اند و تا کنون وزرای دولت 3 کارت زرد از نمایندگان ملت دریافت کرده اند.

در شرایطی که رحمانی فضلی نتواند در صحن علنی مجلس نماینده قصر شیرین را قانع کند نمایندگان برای ارائه کارت زرد به وزیر کشور رای گیری می کنند و در صورتی که نمایندگان به این موضوع رای بدهند وزیر کشور چهارمین وزیر کارت زرد گرفته کابینه تدبیر و امید در 7 ماه گذشته خواهد بود.

اما وزیر کشور علاوه بر حضور در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوال نماینده قصر شیرین باید به کمیسیون های شوراها و امور داخلی، عمران و فرهنگی رفته و به سوال تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.

وزیر کشور عصر روز سه شنبه در کمیسیون شوراها و امور داخلی به سوالات علی ایرانپور، یعقوب جدگال، سیدناصر موسوی‌لارگانی، غلامرضا اسدالهی، مصطفی افضلی‌فرد، احمد شوهانی و موسی‌الرضا ثروتی پاسخ می دهد.

وزیر کشور همچنین پس از حضور در کمیسیون شوراها به کمیسیون عمران رفته و به سوالات نجف‌نژاد نماینده بابلسر، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه پاسخ می دهد.

رحمانی فضلی همچنین عصر سه شنبه در کمیسیون فرهنگی پاسخگوی سوالات سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و علی مطهری نماینده تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین