کد خبر: ۲۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴

نخستین تراموای کشور در تبریز با همکاری یک شرکت چینی راه‌اندازی می‌شود

تفاهمنامه اجرای نخستین تراموای شهری کشور در تبریز با حضور شهردار تبریز و طرف قرار داد چینی امضا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عصر امروز در نشستی تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تبریز و شرکت چینی سیتیک در محل عمارت شهرداری تبریز با حضور شهردار، رئیس شورای شهر، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و تنی چند از اعضای شورای شهر به امضا رسید.

شهردار تبریز قبل از امضای این تفاهمنامه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین اظهار کرد: مذاکرات انجام شده در پکن بر روی چند محور اصلی انجام شد که یکی از مهمترین توافقات صورت گرفته آن موضوع تراموای یا قطار شهری سبک تبریز بود و امروز برای مطالعه، طراحی و تامین واگن‌ها و اقدامات عملی با امضای این تفاهمنامه همکاری وارد فاز عملیاتی می‌شود.

صادق نجفی در بخشی از سخنان خود با مثمر ثمر خواندن سفر چین افزود: در مورد واگن‌های مترو با نانجینگ پوژن شرکت دیگر چینی وارد مذاکره شدیم و با تفاهمنامه فی مابین از این پس بدون دخالت شرکت مادر تخصصی و مستقیما موضوع واگن‌های قطار شهری را پیگیر خواهیم بود.

وی گفت: موضوع خرید اتوبوس‌های برقی و نیز سایر زمینه‌ها در بافت فرسوده و حاشیه نشین تبریز نیز می‌تواند باب همکاری‌های مختلف را گسترش نماید.

در ادامه هی نان مدیر پروژه‌های خاورمیانه و معاون امور بین‌الملل گروه سیتیک با اشاره به تحولات انجام شده در دهه‌های اخیر در تبریز گفت: ده سال پیش هم سفری به تبریز داشتم که با امروز آن قابل مقایسه نیست و این نشان از تلاش همه جانبه مدیران شهری دارد.

وی گفت: شرکت سیتیک در زمینه‌های قطار شهری، تونل‌ها و پروژه‌های مختلف شهر تهران تجربه‌های موفقی کسب کرده است و حاضر است در تبریز نیز زمینه‌های همکاری خود را گسترش دهد.

نماینده شرکت چینی در عین حال افزود: تراموای شهری به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی پاک می‌تواند در روند کاهش آلودگی شهر تبریز تاثیر گذار باشد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این نشست نیز با اشاره به برنامه‌های دولت برای افزایش سهم استفاده شهروندان از وسایل عمومی گفت: دولت در نظر دارد برای اجرای اهداف برنامه ۵ ساله با تقویت حمل و نقل عمومی سهم استفاده شهروندان از وسایل عمومی را به حداکثر برساند و در این راستا گام‌های اساسی را با شتاب بیشتری خواهد برداشت.

پور مهدی افزود: تسریع در امور اجرای خطوط مترو تبریز، احداث تراموای، توسعه تاکسیرانی و خرید و تجهیز اتوبوس‌های شهری با استفاده از تکنولوژی‌های جدید از برنامه‌های حمایتی دولت به شمار می‌آیند و در این راستا استانداری آذربایجان شرقی همکاری‌های تنگاتنگی با شهرداری دارد.

وی با تقدیر از شهرداری تبریز به خاطر فراهم نمودن زمینه‌های همکاری و امضای این قبیل از تفاهمنامه‌ها خاطرنشان کرد: استانداری برای زمینه‌سازی اعطای فاینانس، عقد قراردادهای بی او تی و اوراق مشارکت تلاش خود را خواهد کرد و همواره پشتیبان مدیریت شهری تبریز خواهد بود.

فریون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: شهر تبریز در مورد ترافیک و مسائل حمل و نقل با چالش روبرو است و زمانی اگر ۸۰ درصد آلودگی شهر مربوط به صنایع می‌شد امروز بیشترین آلودگی را خودروهای شهری ایجاد می‌کنند و این طرح نوید روزهای خوشی را برای شهر تبریز می‌دهد.

اکرم حضرتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به تعامل شهرداری تبریز با استانداری خاطر نشان کرد: اقدامات شهرداری تبریز و تعامل آن با استانداری برای گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی جای تقدیر و تشکر دارد و برنامه‌های این دو دستگاه مشکل‌گشای بحث ترافیک و حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

عابدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با حمایت از اقدامات شهرداری تبریز عنوان داشت: شهردار تبریز از طرف شورای ۲۱ نفره پشتیبانی می‌شود و هدف شورا و شهرداری پیشرفت شهر است و شورا قصد آن دارد که شهرداری را در توسعه و آبادانی شهر همه جانبه حمایت و یاری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین