کد خبر: ۲۳۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

رهبر کره شمالی 100 درصد آرای انتخابات پارلمانی را کسب کرد!

تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد رهبر این کشور در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب 100 درصد آراء پیروز شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری فرانسه، همه شرکت کنندگان در این رای گیری به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که کاندیدای حوزه رای گیری شماره 111 مونت پائکتو بود رای دادند و به این ترتیب او می‌تواند عنوان عضو پارلمان را نیز به عناوین بسیار خود همچون فرمانده عالی نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون دفاع ملی بیفزاید.

در همین راستا تلویزیون کره شمالی اعلام کرد: این نشان دهنده حمایت کامل و اعتماد عمیق مردم نسبت به کیم جونگ اون است.

در این رای گیری کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی که گفته می‌شود 26 سال است نیز در کنار او حضور یافت و برای اولین بار از او به عنوان یک مقام ارشد کره شمالی نام برده شد که این به استحکام قدرت کیم جونگ اون کمک می‌کند.

پیش از این خواهر رهبر کره شمالی تنها در جریان مراسم خاکسپاری پدر کیم که رهبر سابق این کشور بود از تلویزیون رسمی کره شمالی نشان داده شد.

رای گیری اجباری بوده و طبق اعلام این تلویزیون همه واجدان شرایط رای دادن بجز کسانی که خارج از این کشور بودند در انتخابات شرکت کردند.

انتخابات پارلمان کره شمالی موسوم به مجمع عالی خلق هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود که این اولین انتخابات این پارلمان در دوره رهبری کیم جونگ اون بود.

به گزارش ایسنا، پارلمان کره شمالی سالی دو بار تشکیل جلسه می‌دهد که عمدتا به مدت یک روز به طول انجامیده و برای تصویب بودجه و یا قوانینی است که توسط حزب حاکم کارگر این کشور ارائه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین