کد خبر: ۲۳۵۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
معاون گمرک خبر داد

ورود روزانه 20 تا 30 تن دارو به ایران

معاون گمرک ایران از عادی بودن روند ترخیص دارو از گمرک خبر داد و گفت: روزانه به طور متوسط 20 تا 30 تن دارو از گمرک ترخیص شده و وارد کشور می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا نادری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه ترخیص دارو از گمرک وجود ندارد، اظهار کرد: همواره موجودی 200 تا 300 تنی دارو در گمرک داریم که رقم طبیعی محسوب می شود و روزانه نیز به طور میانگین بین 20 تا 30 تن دارو از گمرک ترخیص می شود.

وی با اشاره به شکایت بانک مرکزی از وی به دلیل صدور دستور ترخیص دارو از گمرک در چند ماه قبل اظهار کرد: با توجه به پاسخ هایی که ما ارائه کردیم این مشکل حل شده است.

معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران درباره بدهی واردکنندگان دارو به گمرک بابت مابه التفاوت ارز واردات دارو نیز گفت: بدهی واردکنندگان دارو مدام در حال رصد شدن است و مشکلی از این بابت نداریم. وزارت بهداشت نیز اگر مشکلی باشد حتما به ما منعکس می کند. واردکنندگان دارو حدود سه ماه مهلت داشتند تا بدهی مربوط به مابه التفاوت نرخ ارز واردات دارو را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، براساس تازه ترین آمار گمرک ایران در بهمن ماه امسال 2730 تن دارو به ارزش تقریبی 163 میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به بهمن ماه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 82.46 و 9.93 درصد کاهش نشان می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین