کد خبر: ۲۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

لیبی در خطر از هم پاشیدگی قرار دارد

کشور لیبی در هفته های اخیر شاهد افزایش بی سابقه خشونت ها بوده که ادامه آن ها بازگشت امنیت به این کشور را دچار چالش های سنگینی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل که به منظور بررسی وضعیت لیبی برگزار شد، طارق میتری نماینده ویژه بان کی مون و سرپرست کمیته حمایت از لیبی با اشاره به گسترش خشونت ها در این کشور هشدار داد که در صورت بی تفاوتی جامعه جهانی و سازمان ملل نسبت به بحران جاری،کشور لیبی در خطر از هم پاشیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به منظور بررسی بحران اخیر کشور لیبی و گسترش خشونت ها در این کشور تشکیل جلسه داد.

در این نشست طارق میتری نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل ضمن ارائه گزارشی هشدار داد که کشور لیبی در هفته های اخیر شاهد افزایش بی سابقه خشونت ها بوده که ادامه آن ها بازگشت امنیت به این کشور را دچار چالش های سنگینی کرده است.

وی در گزارش امروز خود با اشاره به حمله یک گروه مسلح به ساختمان پارلمان لیبی در روز دوم ماه مارس اظهار کرد که تلاش های اخیر جامعه بین المللی و نهادهای بین المللی تاکنون کمک چندانی به حل اختلافات جاری و پایان بخشیدن به نفاق و از هم پاشیدگی در این کشور نکرده است.

نماینده ویژه بان کی مون همچنین با اشاره به این که کشور لیبی در سه ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر خشونت در سراسر این کشور بوده است به درگیری های ˈصبحاˈ اشاره کرد و یادآور شد که تاکنون دست کم صد نفر در این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

میتری با اشاره به افزایش ورود سلاح های غیرقانونی به درون خاک لیبی و افتادن اینگونه سلاح ها در دست افراد غیر دولتی را عامل اصلی افزایش ناامنی ها ذکر کرد و خواستار تحریم های بیشتری از جمله در رابطه با ورود سلاح و ممنوعیت خروج و مسدود ساختن دارایی اشخاصی که در قاچاق اسلحه دست داشته اند، شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین