کد خبر: ۲۳۵۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

زباله‎سوزی، عامل سرطان‎های کشنده

مدیرکل محیط زیست لرستان اظهار کرد: در این راستا مأموران اجرایی خرم‎آباد در پی گشت و کنترل موفق به شناسایی عامل اصلی سوزاندن لاستیک‎های فرسوده در این شهرستان شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: افراد زباله‎سوز، قربانیان ناآگاهی خویش شده و سلامت خود و جامعه را در مقیاس بسیار وسیع به خطر می‎اندازند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین بازگیر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از پنجاه سال است که سوزاندن زباله در کشورهای پیشرفته جرم محسوب و مجازات‎های سنگینی برای آن اعمال می‎شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم از خطرات سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پسماند‎ها بی‎خبرند و لذا حساسیتی نسبت به آن از خود نشان نمی‎دهند، اضافه کرد: آنان قربانیان ناآگاهی خویش شده و سلامت خود و جامعه را در مقیاس بسیار وسیع به خطر می‎اندازند.

مهندس بازگیر ادامه داد: آگاهی دادن به مردم در مقیاس گسترده در مورد عواقب سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پسماند‎ها، جلوگیری از سوزاندن زباله و برخورد قانونی با کسانی که سلامت مردم را به خطر جدی می‎اندازند از وظایف ذاتی حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست لرستان اظهار کرد: در این راستا مأموران اجرایی خرم‎آباد در پی گشت و کنترل موفق به شناسایی عامل اصلی سوزاندن لاستیک‎های فرسوده در این شهرستان شدند.

بازگیر افزود: این فرد با پیگیری‎های مجدانه نیروهای اجرایی که در حین سوزاندن لاستیک‎های فرسوده خودرو در منطقه مدبه (کمالوند) بود در حین عمل ارتکابی، که دود بسیار غلیظ از آن متصاعد می‎شد دستگیر و پرونده حقوقی نامبرده تشکیل و جهت سیر قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. عمل ارتکابی متخلف با استناد به مواد 22 و 33 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا جرم تلقی می‎شود.

وی گفت: در سوزاندن لاستیک‎های فرسوده وجود هزاران ماده سرطان‌زا شناخته شده که هر کدام به تنهائی برای ایجاد سرطان‎های کشنده کافی هستند و در دود حاصل از سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پس‎مانده‎ها این مضرات بارها به اثبات رسیده است.

مدیرکل محیط زیست لرستان تصریح کرد: افراد ناآگاهی که زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پسماند‎ها را به آتش می‎کشند نه تنها سودی از این کار نمی‎برند بلکه خود بیش از هر کس دیگری به عواقب و عوارض کشنده زباله‎سوزی دچار می‎شوند، زیرا آنان در معرض بالاترین غلظت دود حاصل از سوختن زباله و لاستیک قرار می‎گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین