کد خبر: ۲۳۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

با مصدومان آتش‌سوزی چگونه برخورد کنیم؟

وی خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد که این افراد به هیچ وجه ظاهر سوختگی نداشته باشند و کاملا سالم به نظر برسند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: احتمال خفگی در افرادی که در حوادث آتش‌سوزی به ظاهر سلامت از حادثه بیرون آمده‌اند نیز وجود دارد.

شهریار نوری‌الاصل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همواره احتمال سوختگی مجاری تنفسی افرادی که در محل آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند وجود دارد، تصریح‌کرد: در افرادی که در محل آتش‌سوزی قرار دارند به علت تنفس دودهای داغ احتمال سوختگی مجاری تنفسی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد که این افراد به هیچ وجه ظاهر سوختگی نداشته باشند و کاملا سالم به نظر برسند.

نوری‌الاصل تجمع دوده سیاه اطراف بینی مصدوم و سوختن موهای بینی را از جمله نشانه‌های سوختگی مجاری تنفسی عنوان و خاطر نشان کرد: چنانچه با مشاهده این علائم و بدون انجام اقدام خاصی، مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کنیم احتمال تورم سریع مجرای تنفسی و خفگی مصدوم بسیار زیاد است.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال‌احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: در این حالت باید قبل از رساندن مصدوم به مراکز درمانی آب سرد را جرعه جرعه به مصدوم داد یا از او بخواهیم یک تکه یخ را بمکد.

نوری‌الاصل خاطر نشان کرد: انجام این کار موجب می‌شود مجرای تنفسی او خنک شده و مانع از تورم آن و خفگی فرد شود و فرصت کافی برای انتقال مصدوم به مراکز درمانی وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین