کد خبر: ۲۳۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

اتهام جدید یک فراری علیه ایران: بمب گذاری هواپیمای پان آمریکن کار تهران بود

یک ایرانی فراری که در آلمان پناهنده شده، گفته است ایران عامل بمب‌گذاری در هواپیمای پان آمریکن بوده که در سال 1988 بر فراز لاکربی سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از روزنامه «دیلی تلگراف»، ابوالقاسم مصباحی، یک مقام سابق وزارت اطلاعات ایران که فراری است و در آلمان به سر می‌برد، اخیرا گفته، بمب‌گذاری لاکربی به دستور ایران و به دست یک گروه سوری انجام شده بود.
او گفته، هواپیمای 103 شرکت پان آمریکن در سال 1988 به تلافی حمله نیروی دریایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران که 6 ماه پیش از آن صورت گرفته بود، سرنگون شد.

مصباحی همچنین گفت ، مقامات ایرانی دستور بمب‌گذاری داده بودند تا آنچه برای ایرباس ایرانی رخ داد را دقیقا تکرار کنند.
در سال 2001، یک دادگاه اسکاتلندی، عبدالباسط المقراحی را که دارای تابعیت لیبی بود، به اتهام کشتن 259 نفر در پرواز لندن به نیویورک و کشته شدن 11 نفر در سقوط این هواپیما به زمین به اعدام متهم کرد.

به گزارش فارس، اما در این گزارش نوشته شده، مدارک جدید تردیدهای جدیدی درباره محکومیت المقراحی به وجود آورده است و به ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه آمریکا و انگلیس حقایق مربوط به بمبگذاری را پنهان کرده‌اند، قوت بخشیده است. پیشتر باور بر این بود که این دو کشور مایل نبودند با سوریه که یک قدرت کلیدی در همسایگی صدام حسین در عراق بود، دشمنی و ستیزه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین