کد خبر: ۲۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

انصاری: 7549 تذکر به وزرای دولت 180 روزه/ نمایندگان به رییس جمهوری 319 تذکر داده اند

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا 11 اسفند سال 92 تعداد تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرا هفت هزار و 549 بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفتگو با سالنامه 93 روزنامه شرق افزود: رییس جمهوری نیز در طول این مدت 319 بار مورد تذکر نمایندگان مجلس قرار گرفته و 430 بار سوال از وزیران کابینه یازدهم از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده است.

وی اظهار داشت: در دولت گذشته اختلافاتی بین دولت و مجلس شورای اسلامی به وجود آمده و به ویژه در اواخر، سطح اختلاف تشدید شده بود. به همین خاطر تعداد زیادی از این سوال ها به اقدامات گذشته وزارتخانه ها مربوط بوده در حالی که وزیر فعلی هم به این اقدام ها معترض است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: وقتی نماینده سوال کننده متوجه شود وزیر و دستگاه ذیربط در رفع مشکل با او هم عقیده است، خود به خود زمینه طرح سوال از بین می رود. از طرف دیگر شعارهای دولت و زوایه دیدی که با برخی از نمایندگان دارد منجر به طرح برخی سوال ها در مجلس شده است.

انصاری با بیان اینکه تعداد این سوال ها از 350 هم عبور کرده و برخی از آنها در صحن علنی مجلس هم مطرح شد، گفت: خوشبختانه با جلسه هایی که با هیات رییسه و فراکسیون مجلس داشتیم به تدریج به راهکارهایی برای کاهش سوالها رسیدیم.

وی توضیح داد: از جمله اینکه به دستور رییس مجلس، دکتر محمد صادقی عضو هیات رییسه ماموریت پیدا کرد با تشکیل جلساتی از سوال کنندگان و وزرای ذیربط موضوع و مسایل را به صورت غیر رسمی بررسی کند. به ویژه اینکه طبق قانون اساسی نمایندگان تنها می توانند از وظایف وزرا سوال کنند نه از اختیارات.

انصاری درباره سوال از علی طیب نیا وزیر اقتصادی و دارایی که سوال نماینده به طور مستقیم به عملکرد رییس بانک مرکزی برمی گشت، نیز گفت: سوال از وزیر اقتصاد و دارایی مربوط به تحلیل اقتصادی رییس بانک مرکزی بود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: حتی اگر این تحلیل از جانب وزیر مطرح شده بود در حوزه وظایف وی نبود بلکه از اختیارات او بوده و از اختیارات وزیر هم نمی توان سوال کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس نیازمند تعامل سازنده با یکدیگر هستند، تاکید کرد: هر قدر که سطح تعامل کارشناسی بین این دو قوه را افزایش دهیم به وضع قوانین بهتر کمک کرده ایم.

به گزارش ایرنا، انصاری روند تعامل دولت و مجلس را تاکنون قابل قبول دانست و گفت: البته بدیهی است که مجلس فعلی با اکثریت قاطع از جریان سیاسی اصولگرای کشورهستند و دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال و با حمایت اصلاح طلبان و جریان مستقل سیاسی رویکرد فراجناحی شکل گرفته است. فکر می کنم نمایندگان مجلس به تدریج با مشی اعتدالی دولت هماهنگ شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین