کد خبر: ۲۳۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
آیت‌الله هاشمی‌ در دیدار با سفیر فرانسه مطرح کرد؛

غرب نبايد در مذاکرات هسته‌ای دوباره وارد وادی ترديد شود

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار سفير فرانسه در ايران، با اشاره به تغييراتي كه براي آينده ايران و كشورهاي 1+5 ايجاد شده، گفت: غرب نبايد بگذارد مخالفان گفت وگوها، دوباره ابرهاي تيره ترديد را در فضاي مذاكرات مستقر نمايند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با مهم توصيف كردن مذاكرات وين و ژنو براي كشورهاي جهان، گفت: لابي صهيونيسم با تمام توان تلاش مي نمايد كه كشورهاي اروپايي و آمريكا را از مسير گفت‌وگو منحرف نمايد لذا، مسؤوليت عقلاي ديپلماتيك خيلي سنگين است كه پس از عبور از گردنه هاي سخت بي اعتمادي، دوباره وارد وادي شك و ترديد نشوند.

به گزارش آفتاب، ايشان صداقت در گفتار و رفتار را، شرط دستيابي به نتايج مثبت در مذاكرات دانست و گفت: اگر مجموعه قدرت هاي بين المللي صادق باشند و بخواهند مسئله را ديپلماتيك حل كنند و دنبال اهداف ديگري نباشند، ايران آمادگي كامل دارد.

ايشان افزود: ايران اسلامي به خاطر فتواي رهبر خويش كه هم مرجع تقليد است و هم رهبر سياسي جامعه، ساخت سلاح هسته اي را حرام مي داند و از كساني كه براي قتل عام انسانها در آينده برنامه ريزي مي كنند، متنفر است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در خصوص سوابق فرانسه و جايگاه اين كشور نزد مردم ايران گفت: يكي از قطعات درخشان، حضور چند ماهه امام (ره) در فرانسه بود كه به پيروزي انقلاب اسلامي منتهي شد و مردم ايران به خاطر اين علاقه، خياباني را «نوفل لوشاتو» نامگذاري كرده اند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضور بازرگانان فرانسوي در ايران را خوب و براي آينده روابط مؤثر خواند و گفت: اگر كشور شما براي توسعه روابط جدّي باشد، ظرفيت هاي بالايي براي همكاري و گسترش روابط وجود دارد.

آقاي برونوفوشه نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از مسؤوليت سفارت در جمهوري اسلامي ايران، گفت: طي دو سالي كه در تهران هستم، دريافته ام كه ايرانيان با عواطف ظريف انساني، عاقلانه زندگي مي كنند.

سفير فرانسه در جمهوري اسلامي ايران افزود: دولت فرانسه با فرستادن بازرگانان به ايران ثابت كرده كه علاقه براي گسترش روابط واقعي است.

وي در خصوص مذاكرات هسته اي ايران و كشورهاي 1 + 5 گفت: مذاكرات وين تأثيرات زيادي در آينده روابط ايران و جهان و جلب اعتماد دو طرف داشت كه قبل از آن وجود نداشت.

آقاي برونوفوشه با تأكيد بر لزوم نهايي شدن توافقات ژنو گفت: اگر چه مذاكرات پيچيده است، امّا دولت متبوع من به مذاكرات و نتايج آن اعتقاد داشته و دارد.

سفير فرانسه در تهران، با بيان اين نكته كه «فرانسه دوّمين قدرت هسته اي غير نظامي جهان است»، گفت: مردم ايران هم در جهت استفاده صلح آميز از مواهب دانش هسته اي حقوق و تعهداتي دارند كه توجه به آنها در مذاكرات مهم است.

وي با ابراز نگراني از اوضاع سوريه، لبنان و عراق به نقش ايران در تحولات منطقه‌اي اشاره كرد و گفت: ماجراهاي تروريستي منطقه را آلوده كرد و نا امني خاورميانه به ضرر همه جهان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین